انگلیس خواستار اقدام عملی ایران برای کاهش تنش‌ها شد!

در حالیکه انگلیس با توقیف غیرقانونی محموله نفتی ایران در نزدیکی جبل‌الطارق آغازگر تنش با ایران شد، وزیر خارجه این کشور خواستار اقدام عملی تهران برای کاهش این تنش‌ها شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در حالیکه انگلیس دو هفته پیش با توقیف غیرقانونی محموله نفتی ایران در نزدیکی جبل‌الطارق آغازگر تنش با ایران شد، وزیر خارجه این کشور در یک پیام توئیتری تلویحا از اینکه به ادعای او تهران در عمل اقدامی برای کاهش تنش‌ها انجام نمی‌دهد ابراز ناخرسندی کرد.

جرمی هانت در این پیام توئیتری نوشت: همین الان با ظریف وزیر خارجه ایران گفتگو کردم و ناامیدی عمیق خودم را در این خصوص ابراز کردم که چرا ایران با وجود اینکه به من اطمینان خاطر داده بود که خواستار کاهش تنش‌ها است، [با توقیف یک نفتکش انگلیسی] کاملا برخلاف آن عمل کرد.

هانت همچنین در حالیکه لندن برخلاف وعده‌های خود هنوز هیچ اقدام عملی برای آزادی نفتکش حامل نفت ایران در جبل‌الطارق انجام نداده است، در ادامه این توئیت نوشت: اگر به دنبال یافتن راهی برای کاستن از تنش‌ها هستیم، باید در عمل آن را نشان دهیم نه در کلام!

جرمی هانت همچنین گفت کمیته واکنش اضطراری دولت انگلیس روز دوشنبه طرح واکنش به اقدام ایران در توقیف نفتکش انگلیسی را به پارلمان ارائه خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا