خشونت علیه زنان ریشه در مسایل معیشتی دارد

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم همگرایی بین سازمان های دولتی و موسسات خیریه برای کاستن از آمار زنان آسیب دیده گفت: خشونت علیه زنان به عنوان نماد بیرونی زنان آسیب دیده، بیشتر ریشه در مسایل معیشتی دارد.

به گزارش یکشنبه ایرنا، علی بدرشکوهی در بازدید از «موسسه خیریه شکوفایی مهر جنون»، تأثیرگذاری بر زندگی انسان‌ها را کاری بزرگ برشمرد و با تأکید بر نقش خیرین در تأمین مالی موسسات خیریه، گفت: در هیچ کجای دنیا چنین کارهایی تنها  با اتکا به ظرفیت‌های دولتی میسر نیست و باید از ظرفیت مؤسسات خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده کرد.

وی افزود: افرادی که آگاهانه و با نیت انسانی و غیرانتفاعی وارد فعالیت‌های این حوزه شده‌اند، در هدف گذاری خود باید به دو نکته توجه داشته باشند. نکته اول پیشگیری از بروز خشونت علیه زنان و نکته دوم استفاده از تجربیات و تخصص زنان توانمند برای آموزش مهارت به زنان آسیب‌دیده است.

بدرشکوهی، خشونت علیه زنان را بیشتر ناشی از مسائل معیشتی برشمرد و از فعالیت‌های موسسه خیریه «شکوفایی مهر جنون» در حوزه معیشت، کار و آموزش مهارت به زنان آسیب‌دیده قدردانی کرد.

وی در خصوص مهارت‌آموزی و ایجاد شغل برای افراد آسیب دیده نیز گفت: در صورتی که طرحی مدون از سوی موسسه با مبلغ مشخص و تعداد اشتغال ایجاد شده ارائه شود، مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به نحوه مواجهه با افراد جامعه هدف، گفت: رفتار با افراد آسیب‌دیده باید محترمانه و با شیوه‌ای خاص باشد تا فرد آسیب دیده، متحمل آسیب بیشتری نشود. باید تلاش شود تا فرد آسیب دیده به لحاظ شخصیتی به مرحله خوداتکایی و استقلال برسد تا وقتی دوباره وارد جامعه شد، با مشکل روبه‌رو نشود.

وی بر لزوم همکاری و استفاده از ظرفیت‌های ادارات دولتی همچون بهداشت و درمان، فنی و حرفه‌ای، مراکز دانشگاهی و بهزیستی برای کمک به فعالیت‌های این موسسه نیز تاکید کرد.

خانم نصیرپور، مدیر عامل موسسه شکوفایی مهر جنون نیز گزارشی از حوزه فعالیت‌های موسسه در مورد زنان خشونت و آسیب دیده و اهداف آتی موسسه ارائه کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا