پدافند غیرعامل باید از داخل خانه‌ها شروع شود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، آموزش شهروندان را مهم‌ترین وظیفه دستگاه‌های مسئول در حوزه پدافند غیرعامل برشمرد و گفت: پدافند غیرعامل باید از داخل خانه‌ها شروع شده و خود شهروندان مسائل اولیه پدافند غیرعامل را رعایت کنند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، علیار راستگو در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان، پایبندی به اصول اولیه پدافند غیرعامل را گامی مهم در مقابله با تهدیدات بزرگ دانست و بر توسعه آموزش‌های عمومی در این زمینه تأکید کرد.
وی همچنین سطح‌بندی دارایی‌ها و استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌های قانونی را برای مصون‌سازی زیرساخت‌ها و دارایی‌های استان موثر خواند و تسریع اقدامات لازم در این خصوص را خواستار شد.
راستگو با اشاره به گزارش عملکرد کارگروه‌های تخصصی شورای پدافند غیرعامل، از اداره کل پدافند غیرعامل استانداری خواست تا نسبت به وظایف این کارگروه‌ها مطالبه‌گر باشد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی از شهرداری‌های استان نیز خواست تا در صدور مجوزهای ساخت‌وساز، پیوست پدافند غیرعامل برای پروژه‌ها را جدی بگیرند.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی هم با اشاره به بررسی نهایی و اجرای طرح مقابله با تهدیدات در منطقه فرماندهی ارشد کجوار، همکاری روسای کارگروه‌ها و مسئولان دستگاه‌های اجرایی را در پیشبرد این طرح موثر دانست.
محمدباقر آقایی از مطالعه طرح جامع پدافند غیرعامل بازار تبریز و طرح جامع پدافند غیرعامل کلانشهر تبریز و شهرهای بالای ۲۵۰هزار نفر جمعیت استان خبر داد.
وی، بررسی آسیب‌های سایبری، کالبدی و زیستی توسط دستگاه‌ها و اجرای طرح مقابله برای هر آسیب را در قالب یک فرآیند مشخص خواستار شد و برگزاری مانورهایی با موضوع پدافند غیرعامل را ضروری برشمرد.
آقایی همچنین برگزاری منظم جلسات کارگروه‌ها و ارائه گزارش عملکرد آنها به دبیرخانه شورای پدافند غیرعامل استان را مورد تأکید قرار داد.
در این جلسه گزارش عملکرد شهرداری تبریز، جمعیت هلال احمر و سازمان جهاد کشاورزی استان در حوزه پدافند غیرعامل ارائه شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا