تعدیل قیمت حامل‌های انرژی کلید خورد

خبرگزاری ارک:  به گزارش خبرنگار حوزه نفت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موضوع کاهش قیمت سی‌ان‌جی از مدتها پیش نقل محافل اکثر مسولان بوده به طوری که خود انجمن صنفی جایگاه‌داران سی‌ان‌جی در زمینه پا یش قدم گذاشته و پیشنهادی را در این زمینه ارائه داده بودند.وی معتقد بود که قیمت سی.ان.جی در ایران نسبت به قیمت سایر فرآورده‌های نفتی و سی.ان.جی در جهان گران‌تر است تا جاییکه قیمت سی.ان.جی ایران 100 درصد گران‌تر از نرخ این سوخت در جهان است.

همچنین براساس این گزارش، هم اکنون قیمت گاز طبیعی در ایران 60 درصد قیمت بنزین است این در حالیست که نسبت نرخ سی.ان.جی به بنزین باید 20 تا 30 درصد باشد. ضمن این که سهم کمتر از چهار درصدی سی.ان.جی در سبد سوخت کشور نشان‌دهنده رقم بالای نرخ عرضه این گاز است.

اردشیر دادرس رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی ان جی کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به کاهش 100 تومانی قیمت سی ان جی در کشور گفت: این مصوبه در هیأت دولت به تصویب رسیده به طوری که قیمت گاز طبیعی فشرده از 600 تومان به 500 تومان کاهش یافته است.وی تصریح کرد: این قیمت ظرف چند روز آینده در تمامی جایگاه‌های سی ان جی کشور اجرا می‌شود.

دادرس تأکید کرد: عامل اصلی کاهش قیمت سی ان جی به دلیل افزایش واردات بنزین و نیز مصرف این فرآورده استراتژیک در کشور بوده که انجمن صنفی پیشنهادی را مبنی بر کاهش قیمت سی ان جی به هیأت دولت ارائه داد چرا که قیمت بالای سی ان جی نسبت به بنزین در کشور توجیه اقتصادی ندارد.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی ان جی کشور، اظهار داشت: امیدواریم طی سه ماه آینده روند کاهشی در سی ان جی ادامه پیدا کرده و از 500 تومان به 400 تومان نیز برسد چرا که با این روش مصرف‌کننده و حمل‌ونقل عمومی گرایش بیشتری برای مصرف این فرآورده پیدا می‌کنند لازم به ذکر است که در کنار کاهش قیمت‌ها تعداد جایگاه‌ها افزایش پیدا کند.

 

دکمه بازگشت به بالا