گرامیداشت ناشنوایان در باغ پردیس

گرامیداشت ناشنوایان در باغ پردیس

به گزارش ارک خبر:هفته چهارم سپتامبر «هفته جهانی ناشنوایان» نامگذاری شده است و در تمام دنیا به مناسبت بزرگداشت ناشنوایان برنامه های شاد و متنوعی برگزار می شود. فدراسیون جهانی ناشنوایان هدف از این مراسم را ترفیع فرهنگ ناشنوایان، دانسته هایی از زبان علم اشاره، آگاهی مقامات و سیاستمداران و همچنین عموم مردم از مشکلاتی معرفی می کند که این قشر با آن روبرو هستند. استان اصفهان دارای بیش از ۱۰ هزار نفر کم شنوا و ناشنوا است و سازمان های مردم نهاد درصدد آن هستند تا پیوند محکمی بین جامعه کم شنوا و ناشنوا با جامعه شنوا برقرار کنند.

سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با همکاری “انجمن مهر سخن” در همین راستا  ظهر جمعه، پنجم مهرماه، از ۲۰۰ فردی که با معلولیت شنوایی دست و پنجه نرم می کنند با برگزاری جشن در باغ بانوان پردیس روز جهانی ناشنوایان را گرامیداشت.

 مدیر «انجمن مهرسخن» که با معلولیت کم شنوایی زندگی می کند هدف این مراسم را آگاهی بخشی جامعه شنوا از مسائل افرادی دانست که دچار معلولیت شنوایی هستند و اظهار داشت: از ۲۴ تا ۳۰ سپتامبر هر سال هفته جهانی ناشنوایان نامگذاری شده که به مناسبت گرامی داشت این هفته مراسم شادی در باغ پردیس برای اعضای جوان انجمن مهر برگزار شد.

محمدحسین رضایی با اشاره به اینکه اهداف این تشکل فعالیت جامعه کم شنوا و ناشنوا در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و تفریحی است ادامه داد: «انجمن جوانان مهر سخن» از بیش از ۸۰۰ جوان کم شنوا و ناشنوا در استان اصفهان در سال ۱۳۸۰ تشکیل شده است که از جوانان متعهد و مومن و نخبه اصفهان هستند.

وی افزود: از زمان تاسیس «انجمن مهر سخن» و صدور مجوز از وزارت کشور با سازمانهای مربوطه از قبیل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و شهرداری شهر اصفهان و سازمان تبلیغات اسلامی وارد تعامل سازنده شدیم.

مدیر انجمن مهر سخن تصریح کرد: بیش از ۱۰ هزار نفر در استان اصفهان از معلولیت شنوایی رنج می برند که نیاز است جامعه شنوا و مسئولان مشکلات و مسائل آنها را از قبیل اشتغال، ازدواج و تحصیل مد نظر قرار دهند.

 مسئول تشکل ها و سازمان های مردم نهاد سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به تعامل و همکاری سازنده ای که بین سازمان مذکور با سمن های شهر اصفهان برقرار شده اظهار داشت: تعامل اداره مشارکت های اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری با سازمان های مردم نهاد به این گونه است که بر اساس مناسبت های جهانی و ملی، سمن ها پیشنهادها، درخواست و طرح هایی را ارائه می دهند و اگر مورد تایید واقع شد حمایت های لازم معنوی و مادی و هماهنگی های لازم برای برگزاری مراسم انجام می شود.

ژاله کرمانی با بیان اینکه در برنامه روز جهانی ناشنوایان، سازمان مردم نهاد «انجمن مهر سخن» مجری مراسمی برای گرامیداشت ۲۰۰ ناشنوا و کم شنوا شده است تصریح کرد: با همکاری معاونت ورزش سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری برنامه ای برای جامعه کم شنوا و ناشنوا در باغ پردیس تدارک دیده شد.

وی خاطرنشان کرد: در این برنامه ۸۰ زوج کم شنوا و ناشنوا حاضر شدند تا با مهارت کنترل خشم و استرس آشنا شوند و با برگزاری مسابقه یک روز شاد را در کنار خانواده و دوستان بگذرانند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا