اجازه تخلف و جرایم انتخاباتی در حوزه‌های انتخابیه آذربایجان‌شرقی را نخواهیم داد

دادستان تبریز با تاکید بر این‌که کاندیداها مکلف به رعایت قانون هستند، گفت: به هیچ وجه اجازه تخلف و جرایم انتخاباتی را نداده و درصورت تخلف نیز بدون توجه به جایگاه و نسبت‌ها برخورد خواهیم کرد.

بابک محبوب علیلو در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات استان، اظهار کرد: بنای ما برگزاری انتخابات سالم و در شان نظام است، به همین جهت اعلام کرده‌ایم که اعضای هیات اجرایی به هیچ وجه حق جانبداری از کاندیدای خاصی را ندارند و اگر حمایتی از سوی هیات اجرایی اعمال شود، طبق قانون با این افراد و افرادی که به هر طریقی در جریان انتخابات مرتکب جرایم انتخاباتی شوند، برخورد می‌شود.

وی با بیان این‌که دادگستری کل استان با توجه به سیاست‌ها و تکالیف خود در قانون انتخابات، از اوایل مهر اقدام به تشکیل ستاد پیگیری و پیشگیری تخلفات و جرایم انتخاباتی در حوزه‌های انتخابیه استان کرده است، گفت: با همکاری دستگاه‌های اجرایی و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی، اقدامات کاندیداها، طرفدارانشان و احیانا احزاب و گروه ها رصد شده و در صورت تخلف نیز اقدام قانونی انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که در دادسراها و دادگاه‌های بدوی شعب ویژه رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی تشکیل یافته است، افزود: در این شعبات رسیدگی به پرونده‌ها در اسرع وقت انجام خواهد شد.

دادستان مرکز استان با  بیان این‌که از مردم نیز کاندیداهایی که اقدام به نقض قانون کرده و تبلیغات غیرمجاز می‌کنند را همراهی نکنند، افزود: نماینده‌ای که وظیفه قانون گذاری دارد، اگر قانون را نقض کند، نمی‌تواند نماینده واقعی مردم باشد.

وی با تاکید بر این‌که بحث سیاست جنایی مشارکتی را در انتخابات لحاظ می‌کنیم و در این صورت کاندیداها به خود اجازه نقض قانون را نخواهند داد، گفت: مردم هم باید در کنار متولیان انتخابات، متخلفان را همراهی نکرده تا افراد متخلف منزوی شده و زمینه برگزاری انتخابات سالم و شکوهمند فراهم شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا