جشنواره کتاب در بناب برگزار می‌شود

همه ساله جشنواره های متعددی در شهرستان بناب برگزار می شود و جای جشنواره کتاب خالی بود که تابستان سال آینده با برگزاری جشنواره کتاب این رویداد مهم فرهنگی نیز به تعداد جشنواره های شهرستان اضافه می شود.

فرماندار بناب روز سه شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان با تقدیر از اقدام کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر و همچنین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برای برگزاری این جشنواره، از شهرداری نیز به خاطر همکاری در واریز نیم درصد درآمد شهرداری به حساب انجمن کتابخانه های عمومی تشکر کرد و گفت: هزینه های جاری کتابخانه ها با پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری ها اداره می شود که امیدواریم شهرداری نسبت به پرداخت به موقع آن اهتمام نماید.

امین رفیعی با تعیین کارگروهی خواستار برنامه ریزی دقیق برای برگزاری مناسب و مطلوب جشنواره کتاب شهرستان بناب شد و  بر ترویج اهدای کتاب در این شهرستان تأکید کرد.

محل تامین اعتبار جشنواره کتاب مشخص شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب نیز در این جلسه با اشاره به نشست های مشترک این اداره با اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر گفت: مقرر شد تابستان سال آینده شاهد برگزاری جشنواره کتاب در بناب باشیم.

حبیب صدقی با اشاره به ضرورت سرمایه گذاری در بخش فرهنگی اظهار کرد: سعی می کنیم این جشنواره را با مساعدت ادارات شهرستان و با کمترین هزینه اجرا کنیم ولی باید محل تامین اعتبار تعیین شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب خارنشان کرد: سال گذشته نسبت به برگزاری مسابقه کتابخوانی در سطح شهرستان اقدام شد ولی با وجود گذشت یک سال از این مسابقه به جهت عدم انجام تعهدات از سوی برخی ادارات و مراکز آموزشی ۴۰ میلیون ریال بابت برگزاری مسابقه بدهکار هستیم.

در امر کتابخوانی به ورشکستگی فرهنگی می رسیم

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بناب نیز در این جلسه از آمادگی شورای اسلامی شهر برای برگزاری جشنواره کتاب در شهرستان بناب خبر داد و گفت: در کنار برگزاری جشنواره کتاب باید از نویسندگان برتر نیز تجلیل شده و حامیان فرهنگی کتاب نیز معرفی شوند.

وحید خیراللهی با ابراز نگرانی از کمرنگ شدن میزان مطالعه و کتابخوانی در جامعه اظهار کرد: در صورت ادامه همین روند شاهد ورشکستگی فرهنگی در جامعه خواهیم بود.

عضو شورای اسلامی شهر بناب اضافه کرد: پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری به کتابخانه های عمومی باعث پویایی کتابخانه ها خواهد شد و لذا شورای اسلامی شهر بناب نیز تلاش می کند که نیم درصد شهرداری به موقع پرداخت شود.

خیراللهی بر افزایش ایستگاه های مطالعه و کتاب در سطح شهرستان تأکید و گفت: باید در کنار ایجاد ایستگاه های مطالعه ایستگاه های اهدای کتاب نیز راه اندازی شود.

ضرورت ترویج فرهنگ اهدای کتاب در جامعه

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان بناب نیز در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در هفته کتاب گفت: امور جاری کتابخانه های عمومی با پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری اداره می شود و اگر به موقع پرداخت نشود، کتابخانه ها در اداره خود با مشکل مواجه می شوند.

علی قانع افزود: سال گذشته سهم کتابخانه های عمومی بناب از نیم درصد درآمد شهرداری ۱۰۰ میلیون تومان بود که تنها ۸ میلیون تومان واریز شده بود.

وی خاطرنشان کرد: تا آبان ماه امسال نیز فقط ۱۲ میلیون تومان توسط شهرداری بناب پرداخت شده که امیدواریم نسبت به واریز مابقی مبلغ نیز اقدام شود.

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان بناب با اشاره به افزایش بهای کتاب گفت: با توجه به افزایش قیمت کتاب مردم توان خرید کتاب به خصوص کتاب های کمک درسی را ندارند که امیدواریم با برنامه ریزی انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان نهضت اهدای کتاب را در جامعه نهادینه کنیم.

شهرستان بناب با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا