استانداردهای حمل و نقل زنجان افزایش یابد

خبرگزاری ارک: معاون عمرانی استاندار زنجان، بر لزوم ارتقای استانداردهای حمل و نقل در استان زنجان تاکید کرد.

به گزارش  مهر، جواد رحمتی شامگاه سه‌شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها، بر ارتقای سطح حمل و نقل در استان زنجان تاکید و افزود: استانداردهای این بخش باید افزایش یابد.

وی اظهار داشت: استان زنجان در مرکز مسیر مسافرت واقع شده است و خواب‌آلودگی موجب تصادفات زیادی شده که امیدواریم آمار تصادف استان کاهش پیدا کند که تحقق این مهم مستلزم همکاری کلیه ادارات و سازمان ها دولتی استان است.

معاون عمرانی استاندار زنجان، گفت: در راستای ارتقای ارائه خدمات بهینه‌ در سازمان حمل و نقل باید اعتبارات افزایش یابد.

در ادامه این مراسم، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، تصریح کرد: استان زنجان به خاطر واقع شدن در موقعیت مرکزی شرق و غرب کشور، از نظر زیرساخت‌های شهری بالاتر از ظرفیت خود استان در حال فعالیت است و زنجان پتانسیل بالایی در این زمینه دارد.

کلیم‌الله وثوقی یادآور شد: در کشور ۹۰ درصد حمل و نقل از طریق جاده اتفاق می‌افتد به همین خاطر نگاه لازم به بسترها و پتانسیل موجود در این زمینه را می‌طلبد.وی افزود: استان زنجان به خاطر قرار گرفتن در جاده ترانزیت کشورهای اروپایی و آسیای شرقی، استانی است با وضعیت خاص در زمینه حمل و نقل که باید از این پتانسیل بالا استفاده کرد.

همچنین فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه یک‌سوم تلفات جاده‌ای در استان در راه‌های روستایی اتفاق می‌افتد گفت: متأسفانه ۲۹ درصد تلفات جاده‌ای در استان مربوط به راه‌های روستایی است.

سردار علیرضا صالحی، افزود: با آسفالت کردن راه‌های روستایی، سرعت از ۳۰ کیلومتر در ساعت به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت افزایش پیدا کرده است که این خود مهم‌ترین عامل در افزایش آمار است.

وی ادامه داد: ۷۰ درصد تصادفات رانندگی را عامل انسانی تشکیل داده و این به معنای لزوم افزایش آموزش‌ها در این زمینه است.

فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: با تقویت پلیس راه و آموزشهای مستمر در حوزه راهنمایی و رانندگی تصادفات برون شهری سال گذشته ۷ درصد در زنجان کاهش داشته است.

سردار صالحی افزود: اصلاح فرهنگ ترافیکی گامی مهم و موثر در کاهش سوانح جاده ای در کشور به شمار می آید و تحقق آن آثار مفیدی به همراه دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا