فعالیت ۲۰۰ دستگاه اتوبوس خارج از رده در آذربایجان‌شرقی

رئیس انجمن شرکت‌های حمل و نقل مسافر آذربایجان‌شرقی گفت: ۲۰۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل مسافر بالای ۱۵ سال عمر داشته و نمی‌توانند خارج از استان تردد کنند.

سیداحمد موسوی، روز سهشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در تبریز و حومه ۴۲ شرکت مسافربری وجود  دارد، افزود: هم اکنون در این استان ۹۶۷ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس سواری در امر جابجایی مسافر فعالیت می کنند که از این تعداد ۶۲۴ دستگاه اتوبوس است.

وی اظهار کرد: امسال از طریق ناوگان مسافربری آذربایجان شرقی یک میلیون و ۹۵۷ هزار و ۳۸۶ مافر توسط ۱۹۸ هزار و ۶۱۶ دستگاه اتوبوس به نقاط مختلف کشور جابجا شده اند و این استان جزو کم حادثه‌ترین ناوگان حمل و نقل عمومی کشور است.

رئیس انجمن شرکت‌های حمل و نقل مسافر آذربایجان شرقی با بیان اینکه فعالیت شرکت‌های مسافری استان از سال ۹۶ در اثر اعمال تحریم ها با محدودیت‌هایی روبه‌ رو شده و تولید اتوبوس جدید متوقف شده است، گفت: در اربعین حسینی ۳۲۲ دستگاه اتوبوس سهمیه این استان بود که این انجمن با ۴۲۹ دستگاه اتوبوس اقدام به جابجایی بیش از ۱۱۸ زایر به کربلای معلا کرد.

موسوی، ادامه داد: در ۸ ماه امسال این استان جزو استان های دارای تصادف و خسارت کم در کشور بوده و در این زمینه موفق به کسب رتبه پنجمی شده است و تلاش می شود این رده در سال های آینده کاهش یابد.

حدود ۱۳ میلیون تن کالا از طریق ناوگان حمل و نقل آذربایجان شرقی جابجا شده است

رئیس کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالای آذربایجان شرقی نیز به ایرنا گفت: امسال ۱۲ میلیون و ۹۰۱ هزار و ۵۸۴ تن کالا از طریق ۹۵۳ هزار و ۱۳۶ مورد سرویس ناوگان حمل و نقل استان بارگیری و به نقاط مختلف کشور حمل شده است.

حسین کمالی، با بیان اینکه در سال ۹۷ نیز ۱۲ میلیون و ۹۲۷ هزار و ۲۹۷ تن کالا از طریق این ناوگان بارگیری و جابجا شده بود، افزود: حمل تجهیزات و اقلام مورد نیاز در دوران جنگ تحمیلی، حمل کالا و اقلام لازم برای مدافعان حرم، حمل و نقل کالا به منطقه سیل زده آق‌قلا در سال ۹۸ و حمل ۴۰۰ هزار تن نهاده های دامی از طریق ۱۹ هزار و ۹۰۰ کامیون از بندر امام تا این استان از فعالیت های ناوگان حمل و نقل کالای استان است.

وی یادآوری کرد: انتظار می شود مسئولان برای نوسازی ناوگان حمل و نقل کالای استان به عنوان فرسوده ترین ناوگان کشور کمک کنند.

نوسازی کامیون های فرسوده تبریز نیاز به تخصیص اعتبار است

رئیس انجمن صنفی رانندگان وسایط نقلیه سنگین تبریز و حومه نیز گفت: تعیین عمر کامیون‌های فرسوده و تعیین تکلیف آنها ضروری بوده و نوسازی کامیون های فرسوده تبریز و حومه نیاز به تخصیص اعتبار بلند مدت است.

محمد قلعه بان، افزود: در راستای رفع مشکلات اقتصادی کشور انجمن صنفی رانندگان با تمام توان در خدمت راهداری است و هرجا مشکلی پیش بیاید این انجمن در خدمت مردم برای حمل مواد غذایی و مایحتاج آنان است.

وی اظهار داشت: اعزام کامیون حامل مواد گرمایشی و غذایی به مناطق بحران دیده از جمله اقدامات این انجمن بوده و ۲۸ کامیون نیز برای جابجایی زائران اربعین حسینی از سوی این انجمن اختصاص یافته بود.

قلعه بان، خواستار قرار گرفتن شغل رانندگی در زمره مشاغل سخت و زیان‌آور و بازنشستگی به هنگام رانندگان وسایط سنگین شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا