فعالیت ۱۳۷ مرکز نیکوکاری با حمایت کمیته امداد اصفهان

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اصفهان خبر داد؛

فعالیت ۱۳۷ مرکز نیکوکاری با حمایت کمیته امداد اصفهان

به گزارش ارک خبر: ۱۳۷ مرکز نیکوکاری باهمت خیران و اهالی شهرستان‌ها و محلات استان و با نظارت و همراهی کمیته امداد اصفهان راه‌اندازی شده و در حال ارائه خدمات به نیازمندان هستند.

حمیدرضا طاهری، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اصفهان بابیان اینکه مراکز نیکوکاری حامی نیازمندان و اقشار کم‌درآمد در محدوده فعالیت خود هستند، گفت: ساختار خودگردان و مردمی این مراکز در کنار نظارت و راهبری کمیته امداد ترکیب مناسبی برای کمک مؤثر و سریع به نیازمندان فراهم کرده است.

وی ادامه داد: این مراکز از آزادی عمل بیشتری برای کمک به اقشار نیازمند نسبت به نهادهای حمایتی دارند و همچنین با ساختار محلی خود در شناسایی نیازمندان واقعی کارکرد ویژه ای خواهند داشت.

طاهری مهم‌ترین کارکرد مراکز نیکوکاری را تعمیق ارتباط بین مردم و کمیته امداد دانست و افزود: شناسایی مشکلات نیازمندان بدون مراجعه به این نهاد در کنار افزایش مشارکت مردم از دیگر کار ویژه های این مراکز است.

وی با اشاره به استقبال گسترده فعالان حوزه خیر و احسان از ساز و کار مراکز نیکوکاری، گفت: در حال حاضر ۱۳۷ مرکز نیکوکاری در سراسر استان در حال ارائه خدمات به نیازمندان و جمع‌آوری کمک‌های خیران و نیکوکاران هستند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اصفهان بابیان اینکه بیشتر مراکز نیکوکاری در مساجد و تحت نظارت ائمه جمعه و جماعت شکل‌گرفته‌اند، گفت: مسجد زیرساختی است که در همه جای استان وجود دارد و گسترش این مراکز در مساجد علاوه بر استفاده از فضای معنوی و الهی آن‌ها به رشد بهره‌وری منابع موجود در عرصه خیر و احسان نیز یاری می‌رساند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا