همفکری و انتقال تجارب استاندار ادوار مختلف اصفهان برای آبادانی نصف جهان

همفکری و انتقال تجارب استاندار ادوار مختلف اصفهان برای آبادانی نصف جهان
نشست استانداران ادوار اصفهان و اصفهانی‌های استاندار در سراسر کشور در استانداری اصفهان برگزار شد.

به گزارش ارک خبر، نشست استانداران ادوار اصفهان و اصفهانی‌های استاندار در سراسر کشور به میزبانی دکتر عباس رضایی، استاندار فعلی اصفهان برگزار شد.
دکتر رضایی، استاندار اصفهان در این نشست اظهار داشت: استان اصفهان ظرفیت های بالقوه بسیاری در حوزه های مختلق اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و … دارند که می توان آنها را با مشورت بزرگانی همچون استاندار ادوار گذشته اصفهان به فعلیت رساند.
وی ادامه داد: اصفهان و اصفهانی ها وقتی وارد کاری شوند تا پای جان برای انجام آن استوار می ایستند و روحیه ایثار و ایثارگری هنوز هم در بین مردم اصفهان وجود دارد و گواه آن هم تعداد بالای شهدا و ایثارگران این استان است.
استاندار اصفهان یادآورشد: منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان به عنوان اولین مجموعه ای است که در این سطح در کشور ایجاد شده است و صنعت نساجی، پوشاک، فرش ماشینی و دستباف و لوازم خانگی در حال رشد و توسعه هستند.
رضایی با اشاره به برنامه های بخش کشاورزی مدیریت استان، عنوان کرد: تلاش های بسیاری برای تغییر الگوی کشت و افزایش محصولات گلخانه صورت گرفته است و همت والایی برای توزیع متناسب منابع آبی به زمین های کشاورزی انجام شده است.
وی اضافه کرد: ۶۴۰ هزار تن ذرت در تابستان سال جاری برداشت شده است که نمونه بارزی از رونق تولید در بخش کشاورزی است که ۱۲ درصد اشتغال را به خود اختصاص می دهد.
استاندار اصفهان تصریح کرد: به کشورهای مختلفی نیز صادرات انجام شده است و توانستیم رتبه پنجم محصولات صاداراتی را در بین استان های کشور کسب کنیم و ظرفیت های خوبی نیز برای توسعه پایدار استان اصفهان با حضور دانشگاهیان استان ایجاد شده است.
وی افزود:۹ هزار و ۸۰۰ نخبه در استان اصفهان وجود دارد که همین امر باعث شده رتبه دوم را در حوزه نوآوری و فناوری های نوین کشور کسب کنیم.
رضایی با تاکید بر اینکه زاینده رود آبروی نظام جمهوری اسلامی و کشور است، گفت: تأمین آب شرب و رونق و آبادانی صنعت و کشاورزی استان و کشور در گرو جاری بودن این رود است به همین دلیل در طول سال اخیر در هر روز حداقل سه ساعت از وقت خود را در مسند استاندار به مسائل آب اختاص داده ام.
وی خاطرنشان کرد: با همدلی مردم، روحانیون معزز و مسئولان استان اصفهان توانسته ایم آمار بیکاری را از ۱۴.۱ به ۱۰.۴ برسانیم و در این خصوص ارتباط های بی واسطه ای با صنعتگران و صاحبان واحدهای تولیدی در قالب کلینیک اقتصادی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برنامه ریزی کرده ایم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا