رشیدی اعلام کرد:

ارسال ۴۰۹ اثر به جشنواره “شهر من”

به گزارش ارک خبر: نشست خبری نخستین جشنواره سراسری شعر و داستان کودک و نوجوان شهروندی امروز _دوشنبه ۹ دی ماه_ برگزار شد. مرتضی رشیدی در این نشست با بیان اینکه این جشنواره با هدف قرار گیری مفاهیم اجتماعی در قالب هنری و ادبی برگزار شده است، اظهار کرد: در حوزه معاونت اجتماعی تلاش می‌کنیم مفاهیمی که در شکلی متفاوت مورد پذیرش بهتر جامعه بخصوص نسل جوان است را عرضه و ارائه کنیم.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: شهر من نخستین جشنواره‌ای است که مخاطب خود را کودک و نوجوان قرار داده و در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سیاست گذاری کرده و از این لحاظ بسیار حائز اهمیت بوده است.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی با بیان اینکه در این جشنواره موضوعات انتخاب شده مربوط به دغدغه محیط زیست است، اضافه کرد: به موضوعاتی چون اخلاق شهروندی و سلامت روان، پسماند و بازیافت، پارک‌ها و فضای سبز، آتش نشانی وحوادث ایمنی، حمل و نقل عمومی و هوای پاک و مصرف بهینه انرژی در جشنواره پرداخته شد.

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان با بیان اینکه این جشنواره محصول محور است، گفت: در تمام جوامع و اندیشه‌ها همیشه به آموزش کودک و نوجوان اهمیت بیشتری داده شده از این جهت ما سمت و سوی برگزاری جشنواره را به کودکان و نوجوانان سوق دادیم.

رضایی با بیان اینکه ۴۰۹ اثر در این جشنواره از ۱۷۳ شرکت کننده حضور داشته است، گفت: از تعداد آثار ۱۶۱ اثر در بخش شعر، ۲۷ اثر در بخش خردسال، ۷۹ اثر شعرکودک، ۵۵ اثر شعر نوجوان و همچنین در بخش داستان ۲۴۸ شرکت داشته است.

وی ادامه داد: در بخش موضوعی اخلاق شهروندی و سلامت روان ۵۱ شعر و ۱۱۳ داستان، حمل و نقل عمومی و هوای پاک ۲۵ شعر و ۲۵ داستان، آتش نشانی و حوادث ایمنی ۹ شعر و ۶ داستان، پسماندوبازیافت ۲۵ شعرو ۵۲ داستان، مصرف بهینه انرژی ۱۰ شعر ۱۹ داستان به دبیرخانه ارسال شد.

رضایی افزود: تعداد آثار دریافت شده به تفکیک استان آذربایجان شرقی دو اثر، البرز سه اثر، خوزستان ۱۵، قم ۱۸، گیلان ۱۰، یزد ۹، اردبیل ۱۱، ایلام یک اثر، خراسان شمالی دو اثر، کرمان ۱۴، لرستان ۹، اراک یک اثر، بوشهر یک اثر، زنجان ۱۰، کرمانشاه چهار اثر، مازندران ۲۸، اصفهان ۱۸۱، تهران ۵۳، فارس ۲۴ کردستان یک و همدان ۱۲ اثر است.

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان هم در این نشست از رونمایی فرهنگنامه بزرگ شهروندی دراین جشنواره خبر داد و گفت: فرهنگنامه بزرگ شهروندی مجموعه‌ای از اطلاعات و قوانین و مقرراتی است که در قالب ۱۲ موضوع آماده شده که به صورت کاربردی در سایت شهرداری در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

احمد رضایی افزود: تمام قوانین و مقرارات این فرهنگ نامه  در هزارو ۸۰۰ صفحه تدوین شد و با ۱۲ عنوان در ۱۰ جلد به صورت دیجیتال تهیه شده و بعد از رونمایی روی سایت شهرداری و ۱۲ سازمان قابل مشاهده است.

نخستین جشنواره سراسری شعر و داستان کودک و نوجوان شهروندی با عنوان شهر من با معرفی برترین ها ۱۲ دی در اصفهان برگزار می شود.

دکمه بازگشت به بالا