کنترل کیفی آرد و نان در استان اصفهان بیشتر می‌شود

کنترل کیفی آرد و نان در استان اصفهان بیشتر می‌شود

معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری اصفهان گفت: کنترل کیفی آرد و نان در استان باید به صورت جدی صورت بگیرد تا نان مصرفی شهروندان با کیفیت مناسب و استاندارد به دست آن‌ها برسد.

به گزارش ارک خبر: دکتر سیدحسن قاضی عسگر در حاشیه کارگروه آرد و نان استان اصفهان در استانداری اظهار داشت: شاخص‌های سهمیه‌بندی کارخانه‌های آرد این منطقه مصوب شد و مشخص شد که برچه اساسی این کارخانه‌ها سهمیه دریافت کنند.

وی ادامه داد: مقرر شد بر ورود و خروج آرد استان ممنوعیتی وجود نداشته‌باشد و نانوایان بتوانند آرد با کیفیت مورد نیاز خود را از هر مبادی‌ تهیه کرده و نیز آرد استان اصفهان در صورت نیاز به هر استانی ارسال شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان بیان کرد: ۱۸ کارخانه تولید آرد در استان اصفهان وجود دارد که سهمیه هریک از آن‌ها براساس شاخصه‌های مصوبی در کارگروه آرد و نان استان به آن‌ها تخصیص داده می‌شود.

وی همچنین تاکیدکرد: واحدهای نانوایی سنگک‌پز به لحاظ میزان استاندارد سبوس آردها باید از آردهای هفت تا ۱۰ درصد برای پخت این نوع نان استفاده کنند.

قاضی عسگر با اشاره به اینکه ظرفیت آرد تولیدی استان بیش از میزان مورد نیاز در استان است اظهارداشت: ما به دنبال واردات گندم به استان، تهیه آرد و به دنبال آن صادرات آرد از استان به سایر کشورها هستیم تا از حدنصاب ظرفیت کارخانه‌ها تولید آرد اصفهان بهره‌ ببریم.

وی افزود: آرد مورد نیاز واحدهای صنفی استان اصفهان از جمله نانوایان و نان‌فانتزی‌فروشان به صورت یارانه‌ای، نیمه یارانه‌ای و آزاد تامین می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان همچنین گفت: ۲۰۰ کارگاه صنفی مربوط به آرد و نان از جمله نان فانتزی‌فروشان در استان وجود دارد که آرد مورد نیاز خود را به صورت نیمه‌یارانه‌ای و حدود پنج واحد نیز به صورت آزاد دریافت می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا