نتایج سفر رئیس دستگاه قضا به اصفهان

نتایج سفر رئیس دستگاه قضا به اصفهان

به گزارش ارک خبر: محمدرضا حبیبی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت ارائه گزارش دستاوردهای سفر رئیس قوه قضائیه ، ضمن گرامیداشت یاد سردار سپهبد سلیمانی و شهدای سقوط هواپیمای اکراینی بیان کرد: سفر رئیس قوه قضائیه به استان اصفهان بسیار مؤثر و در سطح کشور هم بهترین و تأثیرگذارترین سفر بود در این سفر معاونان قوه قضائیه به شهرستان‌های استان سفر کردند و به بررسی نقص‌ها و مشکلات پرداختند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود: مهمترین دستاورد برای ما در دستگاه قضایی افزایش انگیزه و دلگرمی همکاران بود که موضوع مهمی در مدیریت است، کما اینکه بلافاصله بعد از این سفر کاهش پرونده‌های مانده در یک ماه در حدود ۲ هزار فقره پرونده بود.

حبیبی همچنین بیان کرد: رئیس قوه قضائیه بازدید سرزده از زندان داشت و با بندهای مختلف دیدار کردند، در این دیدار حدود ۳۰۰ نفر که شرایط عفو را داشتند شناسایی شدند و کمیسیون بررسی برای آنها برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان اضافه کرد: در رابطه با افرادی که به خاطر مهریه بازداشت بودند دستور دادند، به این افراد مرخصی طولانی مدت بین ۲ تا ۳ ماه داده شد و درحال حاضر افراد زندانی شده به زیر ۱۰۰ نفر رسیده‌اند..

وی در ادامه تأکید کرد: فقط مجرمان حرفه‌ای و افراد با جرائم سازمان‌یافته باید به زندان بروند و افرادی به دلیل نداشتن کفیل یا وثیقه نباید زندانی شوند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: همچنین در نشستی که رئیس قوه قضائیه با کشاورزان داشتند کمیته‌ای با ریاست معاون اول قوه قضاییه برای ساماندهی زاینده‌رود تشکیل شد.

حبیبی اضافه کرد: هدف از تشکیل این کمیته به دلیل برنامه‌ریزی برای اجرای پروژه‌های نیمه تمام در این زمینه بوده است و منافع همه استان‌های واقع شده در این حوضه آبریز در نظر گرفته خواهد شد.

وی در رابطه با مصوباتی که در آخرین ساعات سفر وجود داشت و نیاز به ابلاغ بود، عنوان کرد: حدود ۹۰۰ میلیارد ریال در بحث مالی تصویب شده که این مبلغ ۴۸۰ میلیارد ریال از اعتبارات خاصی است که در اختیار شخص رئیس قوه قضاییه بوده و قطعی است و به مرور به استان ارسال خواهد شد، حدود ۲۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات جاری و دولتی خود قوه قضائیه است، بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیارد ریال هم توسط استاندار و از اعتبارات استانی بود و عمدتاً هم برای بخش‌های مرتبط با دادگستری و نه خود قوه قضاییه است. حبیبی در ارتباط با کمبود نیروی انسانی در برخی از شعبات دادگستری اصفهان نیز اظهار داشت: در آزمون سال ۹۶ برای استان اصفهان سهمیه‌ای را در نظر گرفته بودند که به دلیل عدم تأمین اعتبار این افراد نتواسته بودند مشغول به کار شوند و در این سفر ریاست قوه قضائیه دستور داده شد برای ۱۰۰ نفر از این افراد احکام صادر شود و تا پایان اسفند سال جاری ۲۴۰ نفر نیروی دیگر هم به دادگستری استان اصفهان داده شود.

حبیبی در ادامه ابراز کرد: ۱۱۴ نفر قاضی هم حداکثر تا پایان سال آینده به استان اصفهان داده خواهد شد تا بتوانیم تعدادی از پست‌های بلاتصدی را نیز فعال کنیم، همچنین مصوب شد که فراخوانی را بدهیم از طریق دانشکده‌های حقوق استان و حوزه های علمیه افراد واجد شرایط ثبت نام کنند و از بین این افراد بالای ۱۵۰ نفر گزینش شوند و دوره کارآموزی ۶ ماهه برای آن‌ها گذاشته شود.

وی اظهار داشت: ۸ میلیارد ریال برای شورای حل اختلاف و ۲۷ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل تجهیزات و تعمیرات سازمان‌های وابسته از جمله سازمان بازرسی کل، پزشکی قانونی، قضایی و ثبت اختصاص داده شد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان خاطرنشان کرد: رئیس قوه قضاییه در رابطه با انتقال زندان مرکزی به خارج از شهر نیز تأکید داشته و رئیس سازمان زندان‌ها را مکلف کرد که جهت انتقال زندان به حاشیه شهر اقدام شود.

وی با اشاره به تأکید رئیس دستگاه قضا نسبت به امور بهداشتی، فرهنگی و اشتغال افراد زندانی، اذعان کرد: در مجموع ۱۰۰ میلیارد ریال هم برای زندان‌های استان اختصاص داده شد، مباحث فرهنگی، بهداشتی و اشتغال نیاز به زیرساخت‌هایی دارد که بخشی از این هدف اجرایی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا