محصولات ۲ شرکت دانش‌بنیان رونمایی شدند

۲۶ محصول از ۲ شرکت دانش‌بنیان در حاشیه افتتاح مرکز جامع سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تهران رونمایی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با افتتاح مرکز جامع سلول‌های بنیادین و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی تهران، محصولات دو شرکت دانش‌بنیان با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شدند.

یکی از این شرکت‌ها که در زمینه تولید و عرضه مواد شیمیایی پلیمری حد واسط مشغول فعالیت است، ۲۵ محصول را در این مراسم ارائه کرده که به مرحله رونمایی رسید. مواد تولیدی در این شرکت در رشته‌های سلول‌های بنیادی، پزشکی بازساختی، مهندسی بافت، شیمی، مهندسی مواد، زیست‌شناسی و … کاربرد دارند.

علاوه بر این، از جمله این محصولات، مواد پلیمری طبیعی و سنتزی و مشتقات آنها، حلال‌های خشک و نانو ذرات هستند. این مواد ارزش افزوده بالایی دارند و قیمت وارداتی آنها به بیش از ۱۰ میلیون تومان به ازای یک گرم از آن ماده می‌رسد.

همچنین در یک شرکت دیگر، اگزومین به عنوان راهکاری برای بیماری‌های نادر ژنتیکی با یک آزمایش در این مراسم رونمایی شد. اگزومین مولکول DNA فرد را با توالی DNA مرجع، مقایسه و جهش‌های موجود در دی‌ان‌ای فرد را شناسایی می‌کند.

با استفاده از علائمی که پزشک یا مشاور ژنتیک در اختیار اگزومین قرار داده، پایگاه داده‌های موجود در جهش‌های DNA، تغییرات بیماری‌زایی که باعث ایجاد علائم و نشانه‌ها در فرد می‌شوند را گزارش می‌دهد. احتمال اینکه با انجام این تست، علت بیماری نادر ژنتیکی فرد مشخص شود که با مراقبت‌های پزشکی هدفمندتر پروسه درمانی طی شود، بیشتر است.

اگزومین برای زوج‌های سالم که ازدواج خویشاوندی دارند یا سابقه بیماری ژنتیکی در آنها دیده شده نیز کاربرد دارد. این ارائه خدمت در حاشیه افتتاحیه مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی تهران به همراه ۲۵ محصول شرکت دانش‌بنیان دیگر رونمایی شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا