سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی افزایش یافت

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: حجم سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی این استان طی ماه‌های اخیر افزایش یافته است.

اکبر فتحی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در طول سال جاری جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی توانسته پروژه هایی به ارزش ۳۰ هزار میلیارد ریال را اجرایی کند که این حجم سرمایه گذاری در سال های اخیر بی سابقه بود.

وی با بیان اینکه در سال جاری طی سه مرحله به مناسبت دهه فجر، هفته دولت و هفته جهاد کشاورزی طرح های فوق با سرمایه گذاری داخلی به بهره‌برداری رسیده است، افزود: این ارقام به رغم تحریم های ظالمانه و خواست دشمنان ایران اسلامی رقم قابل ملاحظه ای است.

فتحی با بیان اینکه بخش کشاورزی استان در دو مرحله سفر ریاست جمهوری و در هر دو مرحله با حضور مقام وزارت پروژه‌هایی را افتتاح کرد که به ترتیب ۵۵۰ میلیارد تومان و ۷۵۰ میلیارد تومان را شامل می شد، ادامه داد: در هفته دولت، هفته جهاد کشاورزی و دهه فجر نیز پروژه‌هایی در زیر بخش‌های مختلف عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

وی اضافه کرد: این امر نشان می‌دهد که حوزه کشاورزی محل سرمایه گذاری امنی است که اگر یک سرمایه گذار احساس امنیت نکند، سرمایه گذاری نخواهد کرد و خوشبختانه امنیت لازم در این بخش وجود دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان حجم سرمایه گذاری ها در بخش کشاورزی را نسبت به سال‌های قبل را دارای افزایش حدود ۶۰ درصدی اعلام کرد و گفت: سرمایه گذاران از بخش‌های دیگر به این بخش جذب شده اند چرا که جذابیت لازم را به لحاظ سودآوری و ارزآوری دارد.

وی افزود: تحریم‌ها و نوسان های ارز در نگاه اول شاید تلخ باشد اما مزیتی در راستای نشان دادن توانمندی و قابلیت‌های ویژه بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا