۴۰۰ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی از بیمه سلامت رایگان بهره مندند

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: در این استان ۲۸۰ هزار نفر کارمند همراه با خانواده و ۸۰ هزار نفر بیمه شده سایر اقشار از جمله خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، مددجویان بهزیستی همچنین ۴۰۰ هزار نفر بیمه سلامت همگانی رایگان و ۱۰۹ هزار نفر نیز بیمه ایرانیان زیر مجموعه این سازمان هستند .

وحید مجیدی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران تعداد افراد تحت پوشش این سازمان را ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر ذکر کرد و افزود: پنج صندوق در استان وجود دارد که یکی از بزرگ‌ترین صندوق‌های ما روستائیان با جمعیت تحت پوشش یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است.

وی گفت: ۲ هزار ۴۹۰ موسسه خدمات پزشکی درمانی و داروخانه در استان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند که  بیش از ۹۳ درصد موسسه های استان را شامل می‌شود.

مجیدی با اشاره به اینکه ۷۴ دفتر پیشخوان در  استان وجود دارد، گفت: در بدو شروع کار دولت این تعداد ۴۱ دفتر بود ولی طی ۶ سال گذشته ۳۳ دفتر نیز افزایش است که این دفاتر برای تسهیل دسترسی مردم در بخش‌ها و شهرستان های استان فزایش یافته است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی با اشاره به الکترونیکی شدن نسخ و اسناد پزشکی افزود: نزدیک به ۷ میلیون و ۴۹۰ هزار سند رسیدگی شده است. 

وی با اشاره به پروژه‌های سال جاری این نهاد خدماتی گفت: پایگاه اطلاعات برخط بیمه‌شدگان استان در دهه فجر امسال با حضور وزیر بهداشت و درمان، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تامین اجتماعی، معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی به عنوان بیست و پنجمین پایگاه برخط در دستگاه‌های دولتی افتتاح شد.

مجیدی خاطرنشان کرد: در سال‌جاری نسخه‌نویسی الکترونیکی راه‌اندازی شد که به این منظور ۴۳۰ موسسه به این سامانه وصل شده و از تیرماه سال‌جاری ۲۰۶ هزار نسخه الکترونیکی صادر کرده‌اند که نزدیک ۵۱۰ هزار قلم از بابت آن تجویز شده است.

وی گفت: ۲۳ درصد موسسه ها به صورت الکترونیکی نسخه الکترونیکی صادر می کنند که تلاش داریم تا این درصد را به ۷۰ درصد برسانیم.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی اظهار کرد : طبق ارزیابی وسع به استناد قانون برنامه ششم بند ۷۰، هر کسی که بخواهد بیمه رایگان داشته باشد باید از طریق آزمون “وسع” اقدام کند که آیین‌نامه آن از شهریورماه ابلاغ شده و اجرا از آبان ماه آغاز شد به طوریکه ۱۰۰ هزار نفر در استان درخواست ارزیابی “وسع” کرده‌اند و دهک ۷۰ درصد این افراد مشخص شده است که قالب این افراد جزو دهک‌های کم درآمد هستند.

وی تصریح کرد: در بخش بستری ۳۲ بیمارستان دانشگاهی استحقاق‌سنجی شده که دیگر نیازی به دفترچه کاغدی نیست به طوریکه در حال حاضر در هیچ بیمارستان دولتی برای بستری شدن نیازی به دفترچه نیست و در حال حاضر در کنار آن رسیدگی به اسناد بستری الکترونیکی شده است و  رسیدگی به این اسناد در حدود ۳۵ روز زودتر انجام می شود.

مجیدی اعلام کرد: نزدیک به ۳ میلیون و ۴۰۰ کاغذ از طریق استحقاق‌سنجی صرفه‌جویی شده که رقم بسیار خوبی در صرفه‌جویی است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه روزانه بیش از ۲۵۰ نفر برای تائید دارو به اداره مراجعه می کردند، گفت: بعد از اخذ مجوز تائید دارو و تشکیل پرونده در خود داروخانه انجام می شود به طوریکه الان در دو داروخانه بزرگ تعاون، هلال احمر و دانشکده داروسازی و بیمارستان سینا و خود اداره بیمه سلامت تایید دارو انجام می‌دهند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: واگذاری اسناد خسارت به سه دفتر پیشخوان انجام شده است و اکنون در حدود ماهانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ بار مراجعه وجود دارد.

وی با بیان این که ماهانه ۵۰ میلیارد تومان به موسسه های طرف قراداد پرداخت می کنیم، گفت: در ۲ ماه اخیر ۱۹۰ میلیارد تومان از مطالبه این موسسه ها پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: فردا از مطالبات ۳۰ میلیاردی سال گذشته داروخانه ها در حدود ۱۳ میلیارد تومان پرداخت خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا