سامانه میز خدمت الکترونیکی سازمان اوقاف و امور خیریه (my.oghaf.ir ) رونمایی شد
به گزارش ارک خبر:سامانه میز خدمت الکترونیکی سازمان اوقاف و امور خیریه به نشانی my.oghaf.ir صبح امروز با حضور سید حیدر مرتضوی مدیرکل مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان اوقاف و امور خیریه رونمایی شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، سید حیدر مرتضوی مدیرکل مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات این سازمان در حاشیه این مراسم رونمایی گفت: نظر به شیوع ویروس کرونا و ضرورت توسعه هرچه سریعتر خدمات الکترونیکی در دستگاههای اجرایی برای کاهش مراجعات مردمی، سازمان اوقاف و امور خیریه در اجرای بخشنامه “ممنوعیت ارایه خدمت به مردم در محلی غیر از میز خدمت «ابلاغی ریاست محترم جمهوری» به شماره ۲۴۴۵۲ و بخشنامه «تکالیف دستگاه های اجرایی در مقابله با شیوع ویروس کرونا» به شماره ۷۲۴۵۵۵ ابلاغی سازمان اداری و استخدامی کشور، میز خدمت الکترونیکی سازمان را پیاده سازی و مستقر کرد.
وی ادامه داد: در این سامانه، بیش از ۲۰ خدمت سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص وقف جدید، امور خیریه، املاک موقوفه، بقاع متبرکه، امور قرآنی و امور تبلیغی پیاده سازی شده و به تدریج، کلیه خدماتی که به لحاظ قانونی نیاز به حضور شخص خدمات گیرنده ندارد، به این میز خدمت افزوده خواهد شد.
مرتضوی افزود: افراد حقیقی و حقوقی طرف قرارداد با سازمان اوقاف، می توانند برای تمدید قرارداد و یا استعلام بدهی و پرداخت مبلغ اجاره از این سامانه الکترونیکی استفاده کنند.
وی همچنین تصریح کرد: از خدمات جدیدی که در این میز خدمت رونمایی شد، می توان به امکان وقف غیر مالی مانند وقف تجهیزات و وقف زمان اشاره کرد. افراد در حوزه های تخصصی خود می توانند بخشی از زمان خود را برای نیات خیر، وقف کنند.همچنین با توجه به تغییر در فرایند کارشناسی املاک موقوفه، از کلیه کارشناسان رسمی دادگستری که تمایل به همکاری با سازمان اوقاف و امور خیریه دارند، خواسته می شود تا از طریق این میز خدمت به ثبت اطلاعات خود بپردازند.
گفتنی است، هموطنان می توانند برای آشنایی با خدمات سازمان اوقاف و امور خیریه و دریافت این خدمات به صورت الکترونیکی به میز خدمت سازمان اوقاف و امور خیریه به آدرس my.oghaf.ir مراجعه کنند.