بخشی از بدهی تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پرداخت شد

به گزارش ارک خبربه نقل ازایرنا:مدیر برنامه‌ریزی منابع مالی و بودجه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از پرداخت بخشی از بدهی سازمان تامین اجتماعی استان به این دانشگاه خبر داد و گفت: وصول طلب‌ها تاثیر قابل توجهی در تامین بخشی از تجهیزات و ارائه خدمات به بیماران به‌ویژه مبتلا به کرونا دارد.

محمدرضا رضایتمند روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: آخرین پرداختی و تسویه صورت حساب‌ها توسط سازمان بیمه تامین اجتماعی اصفهان مربوط به تسویه اسفند ۹۷ تا آبان ۹۸ و تسویه حدود ۶۰ درصد ماه‌های آذر و دی ۹۸ است.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۶۰ درصد از بدهی تامین اجتماعی تا آبان  ۹۸ با اوراق خزانه اسلامی و با سررسید ۱۴۰۲ صورت گرفته و تسویه حدود ۴۰ درصد آن به‌صورت نقد بوده است. 

رضایتمند با بیان‌اینکه هنوز تسویه آذر و دی ۹۸ بطور کامل انجام نشده و بدهی‌ها به روز نیست، اظها داشت: پرداخت بدهی‌های پیشین، کمک قابل توجهی به دانشگاه کرد و تاثیر مهمی در تامین بخشی از تجهیزات و ارائه خدمات به بیماران به‌ویژه مبتلا به کرونا دارد و امیدواریم تسویه بدهی‌ها از سوی سازمان‌های بیمه‌گر هرچه زودتر کامل شود.

وی به رقم پرداختی‌ها اشاره نکرد.

بدهی سازمان‌های بیمه‌گر به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان موضوعی است که در چند سال اخیر همواره مطرح شده و مسوولان بر رفع این مساله، تاکید داشته‌اند.

طاهره چنگیز رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پیش از این اعلام کرد که بدهی‌های میلیاردی سازمان‌های بیمه‌گر به این دانشگاه باعث بروز مشکلات و محدودیت‌هایی در بخش‌های مختلف درمان و بهداشت مانند خرید دارو، تجهیزات درمانی و تشخیصی و وسایل پزشکی و جراحی و پرداخت کارانه پزشکان و پرستاران شده است.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حدود ۲۸ هزار نیروی کار مستقیم و هفت هزار نیروی کار غیرمستقیم همراه با خانواده آنها و شرکت‌های پیمانکار را زیر پوشش خود دارد.

همچنین حدود ۴۶ بیمارستان با حدود هفت هزار تخت و حدود ۵۵۰ خانه بهداشت و ۲۸۲ پایگاه بهداشتی زیر مجموعه این دانشگاه است.

تاکنون بیش از ۷۶ هزار نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به بیش از چهار هزار و ۷۰۰ نفر رسیده است. این ویروس از کشور چین به دیگر کشورهای جهان سرایت کرد و ساختار از جمله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی جوامع را تحت‌الشعاع قرار داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا