۴۰ بوستان محله‌ای در تبریز احداث می‌شود

شهردار تبریز از احداث ۴۰ بوستان محله ددر این کلان‌شهر در سال‌جاری خبر داد و گفت: ۲۳ پارک در سال گذشته احداث کرده‌ایم و هفت بوستان را نیز به علت شیوع کرونا نتوانستیم افتتاح کنیم.

ایرج شهین باهر روز یکشنبه در دیدار با فعالان جامعه کارگری و بازنشستگی تبریز، با تبریک هفته کارگر اظهار کرد: اگر امروز به عنوان زیباترین و تمیزترین شهر ایران انتخاب شده‌ایم، در سایه تلاش‌های قشر کارگر بوده و مدیون این عزیزان هستیم.

شهین باهر با اشاره به ارج و قرب کارگران نزد پیامبر اکرم، گفت: بوسه پیامبر بر دستان پینه بسته کارگران نشانگر این است که توسعه، رفاه و آسایش جامعه تنها با دستان کارگر اتفاق می‌افتد.
شهردار تبریز ادامه داد: مولفه اصلی رهنمودهای رهبری نیز در تعیین شعار سال مبنی بر جهش تولید، بر روی همین اصل استوار است که اهمیت ویژه‌ای به قشر کارگری جامعه بدهیم و شاید این توجه به کارگران، رمز شعار سال باشد.

وی، سال جدید را سال شکوفایی شهرداری تبریز در حوزه‌های مختلف شهری عنوان کرد و گفت: پیگیر اجرای پروژه‌های شهری در سال ۹۹ هستیم و با اتمام و بهره‌برداری از چندین پروژه در شهر، امسال شاهد شکوفایی شهرداری تبریز خواهیم بود.

شهین‌باهر با اشاره به پرداخت بدهی‌های مدیریت قبلی شهرداری، گفت: باوجود مشکلاتی که در دوره قبل مدیریت شهرداری به خصوص در حوزه مالی وجود داشت، توانسته‌ایم تمام بدهی‌های شهرداری را پرداخت کرده و امروز تنها شهری باشیم که هیچ گونه بدهی ندارد.

معادل بودجه شهرداری، بدهی پرداخت کرده‌ایم

شهردار تبریز با بیان اینکه از دو سال و نیم پیش در حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد، یعنی معادل بودجه خودمان، بدهی پرداخت کرده‌ایم، گفت: آن هم در شرایطی که رکود کامل در حوزه‌های ساختمانی و عمرانی حاکم شده و ساخت و ساز به عنوان مهم ترین حوزه درآمد شهرداری کاهش یافته است.

شهین باهر با اشاره به پرداخت به موقع حقوق کارکنان شهرداری اظهار کرد: باوجود برخی محدودیت‌ها، از جمله در بحث بیماری کرونا که موجب کاهش میلیاردها تومان درآمد شهرداری از طریق بخشودگی اجاره‌بهای ۱۱ هزار واحد تجاری و یا تخفیفاتی که برای تعرفه‌های عوارض مطابق سال قبل داده‌ایم، با هزینه‌های سال جدید حقوق می‌دهیم و با نرخ سال گذشته درآمد داریم.

وی ادامه داد: ماهانه ۱۰۰ میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کنیم که باید این پول را از طرق مختلف تهیه کنیم؛ از طرف دولت هم هیچ گونه کمک مالی نداریم.

شهین باهر گفت: در کنار این موضوع، تلاش داریم در حوزه‌های مختلف نیز کمک حال کارگران شهر باشیم، از جمله این برنامه‌ها “پویش رحمت” و حمایت از تمام افرادی که به واسطه شیوع بیماری کرونا خانه‌نشین شده و درآمدی ندارند.

شهین باهر خاطرنشان کرد: تمام اقشار و گروه‌های مردمی که از این ناحیه متضرر شده‌اند، از طریق انجمن‌های اسلامی مساجد شناسایی و تا امروز ۱۰ هزار بسته شامل ۱۲ قلم جنس میان این عزیزان توزیع شده است.

کلانشهر ۱.۹ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا