درآمد عمومی ۳۳ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریالی آذربایجان‌شرقی در سال ۱۳۹۸

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌ اعلام کرد: درآمدهای عمومی استان در سال ۱۳۹۸ از ۳۳ هزار و ۹۵۰ میلیون ریال فراتر رفت.

داود بهبودی  امروز شنبه در حاشیه نخستین جلسه شورای برنامه ریزی، توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی در سال ۹۹ که به صورت مجازی برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: پارسال ۳۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از درآمدهای مالیاتی استان تحقق یافت.

وی افزود: از رقم مصوب حدود سه هزار و ۷۴۰ میلیارد ریالی سایر درآمدهای استان نیز حدود ۶۰ درصد یعنی افزون بر ۲ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال در سال گذشته تحقق یافت.

بهبودی اظهار کرد: در این جلسه عملکرد بودجه استان در سه بخش درآمد، اعتبارات هزینه ای و اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در سال ۱۳۹۸ مورد بررسی قرار گرفت که بر این اساس درآمدهای عمومی استان به رقم ۳۳ هزار و ۹۵۰ میلیون ریال بالغ شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: همچنین رقم ۶ هزار و ۳۳ میلیارد ریال از اعتبارات هزینه‌ای (جاری) و بالغ بر پنج هزار و ۷۷۲ میلیارد ریال از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به اجرای پروژه‌های عمرانی استان اختصاص یافت.

وی  یادآوری کرد: اعتبارات پروژه‌ها و دستگاه‌های ملی در ارقام مذکور لحاظ نشده است که با در نظر گرفتن آنها مجموع اعتبارات استان  از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال فراتر می رود.

بهبودی گفت: در این جلسه پروژه‌های پیشنهادی استان برای تحقق شعار جهش تولید، طرح و مقرر شد برای تصویب نهایی به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: عملکرد سال ۹۸ و پروژه های پیشنهادی سال ۹۹ اقتصاد مقاومتی استان نیز از دیگر موارد مطروحه در جلسه امروز شورای برنامه ریزی، توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی بود.

وی افزود: در این جلسه ۱۲ مصوبه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری و شهری، آمایش سرزمین و محیط زیست مورد طرح، بررسی و تصویب شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا