هشدار پلیس آگاهی اصفهان در خصوص کلاهبرداری های کرونایی

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان در خصوص سؤاستفاده کلاهبرداران از موضوع شیوع بیماری کرونا و فریب آنان به بهانه های مختلف هشدار داد.

به گزارش ارک خبر، سرهنگ” حسین ترکیان” اظهار داشت: با همه گیر شدن بیماری کرونا، کلاهبرداران هم از این فرصت به نفع خود سؤ استفاده کرده و با شیوه های مختلف اقدام به فریب مردم در فضای مجازی و حقیقی و کلاهبرداری از آنان می کنند که لازم است شهروندان در این خصوص بیش از پیش هوشیار بوده و از اعتماد بی جا به مواردی که از سوی افراد غیر موجه به آنان ارائه می شود خودداری کنند.

وی افزود: یکی از را ه هایی که کلاهبرداران برای سرکیسه کردن مردم از آن بهره می گیرند تبلیغات در خصوص انجام انواع تست های کرونا است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، ارسال پیامک به شهروندان در خصوص واریز وام یک میلیون تومانی معیشتی را یکی دیگر از شیوه های کلاهبرداران عنوان کرد و اظهار داشت: در این شیوه پس از تماس شهروندان به منظور پیگیری پیامک دریافتی، کلاهبرداران ضمن اغفال و پیشنهاد واریز نقدی وام، طعمه های خود را پای دستگاه خودپرداز کشانده و در ادامه با فریب و نیرنگ موفق به انتقال وجوه آنان به حساب خود می شوند.

این مقام انتظامی بیان کرد: مردم باید در این زمینه هوشیار باشند و بدانند که برای دریافت وام یک میلیون تومانی هیچ نیازی به رفتن پای دستگاه خودپرداز نیست و این وام به صورت خودکار به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود و بنابر این به پیامک هایی که از سرشماره های ناشناس و غیر معتبر ارسال می شوند نباید اعتنا کنند.

سرهنگ ترکیان ادامه داد : تبلیغ دارو و شربت غیر مرتبط و تقلبی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا که در ادامه منجر به فروش داروهای تقلبی به شهروندان می شود و همچنین سوءاستفاده از عواطف شهروندان و اعلام شماره حساب برای جمع آوری کمک های نقدی مردمی برای کسب و کارهای آسیب دیده از بیماری کرونا را از دیگر شیوه ها در کلاهبرداری های کرونایی هستند.

وی بیان کرد: یکی دیگر از شیوه های سرکیسه کردن مردم این گونه است که کلاهبرداران به بهانه تست کرونا به درب منازل شهروندان می روند که در ادامه یا منجر به سرقت مدارک شناسایی و هویتی افراد و یا اینکه اغفال اعضای خانواده و دریافت وجوه نقد آنان با دادن وعده های واهی می شود.

سرهنگ ترکیان، با هشدار به شهروندان در خصوص موارد اشاره شده، گفت: از شهروندان می خواهیم در صورت برخورد با کسانی که قصد کلاهبرداری از آنان تحت عنوان بیماری کرونا دارند، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا با این افراد برابر قانون برخورد لازم صورت گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا