آخرین وضعیت بیماران کرونایی در تبریز/ تحمیل ۱۱ میلیارد تومان هزینه سرباری به بیمارستان امام رضا(ع)

رئیس مرکزآموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز گفت: کرونا بیش از ۱۱ میلیاردتومان هزینه سرباری به این بیمارستان تحمیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود فقیه‌دینوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن معرفی این مرکز به‌عنوان بزرگترین مرکز آموزشی و درمانی شمال‌غرب کشور اظهار داشت: بیمارستان امام رضا (ع) تبریز اولین بیمار با سندرم حاد تنفسی (کرونایی)  خود در تاریخ دوم اسفند سال گذشته که خانم ۸۹ ساله اهل یکی از شهرستان‌های نزدیک تبریز بود پذیرش، بستری و درمان کرد و به‌عنوان سانتر اصلی درمان و مراقبت از بیماران درگیر با کرونا ویروس در شمال‌غرب کشور در حال ارائه خدمات درمانی به هموطنان است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۲ هزار و ۳۲۰ نفر پرسنل این مرکز بالغ‌بر یک‌هزار و ۸۸۰ نفر در بخش درمانی و بهداشتی فعال بوده و مابقی در حوزه پشتیبانی مشغول خدمت هستند، افزود: با اختصاص ۸۰ تخت آی سی یو و ۴۰۰ تخت عادی برای مراقبت  و درمان بیماران کرونایی ( به‌طور تقریبی بالغ‌بر ۵۰ درصد کل تخت‌های مرکز) تا این تاریخ بالغ بر یک‌هزار و ۶۳۹ بیمار کرونایی در این مرکز بستری و مراقبت درمانی تشخیصی دریافت کرده‌اند.

رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) ادامه داد: ضریب اشغال تخت روز این بیماران بالغ بر ۱۱ هزار تخت روز بوده که به‌طور متوسط برای هر بیمار هفت روز است.

وی یادآور شد: از تعدادکل بیماران بستری شده تعداد ۷۰۴ بیمار در بخش‌های آی سی یو و بالغ‌بر ۹۲۵ دیگر نیز در بخش‌های عادی تحت مراقبت و مداوا قرار گرفته‌اند.

دینوری با تاکید بر اینکه تمام خدمات درمانی و تشخیصی در دوران بحران کرونا ویروس بدون وقفه ارائه شده است، تصریح کرد: از آغاز بحران کرونا ویروس تاکنون بالغ‌بر ۶ هزار مراجعه به اورژانس حاد تنفسی (اختصاصی کرونا ویروس ) بوده که از این تعداد یک‌هزار و ۶۳۹ نفر بستری و مابقی به‌صورت سرپایی درمان و قرنطینه در منزل شده‌اند.

وی متذکر شد: علاوه‌بر مراجعان اورژانس حاد تنفسی بالغ بر ۷ هزار و ۵۰۰ مراجعه نیز به اورژانس عادی این مرکز صورت پذیرفته که به‌صورت ۲۴ ساعته در این مرکز تحت مراقبت و خدمات درمانی تشخیصی دریافت کرده‌اند.

گفتنی است، مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز با بیش از یک‌هزار و ۵۰ تخت بزرگترین مرکز آموزشی و درمانی شمال‌غرب کشور بوده و در شرایط عادی روزانه بیش از ۲۱ هزار تردد را از چهار استان شمال‌غرب کشور به خود اختصاص داده و از آغاز بحران کرونا ویروس نیز به‌عنوان سانتر اصلی مراقبت و درمان بیماران کرونا ویروس فعالیت می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا