ادعای تکراری آمریکا در عدم همکاری ایران برای مبارزه با تروریسم

وزارت خارجه آمریکا ایران را به همراه چهار کشور متهم به عدم همکاری با واشنگتن برای مبارزه با تروریسم کرد.

وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه‌شب در بیانیه‌ای مدعی شد که ایران، کره شمالی، سوریه، ونزوئلا و کوبا در سال ۲۰۱۹ به صورت کامل با واشنگتن برای مبارزه با تروریسم همکاری نکرده‌اند و به همین دلیل فروش و صادرات تجهیزات و خدمات دفاعی آمریکا به این کشورها ممنوع است.

وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه بدون اشاره به حضور مخرب و عمدتا غیرقانونی ایالات متحده  در غرب آسیا، ادعا کرد که ایران در سال ۲۰۱۹ به حزب الله و دیگر گروه‌هایی که واشنگتن مدعی تروریست بودن آن‌ها است، کمک کرده است.
این بیانیه همچنین ایران را حامی گروه‌های عراقی مثل کتائب حزب الله، حرکت النجبا و عصائب اهل الحق دانست و مدعی شد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کشته شدن شهروندان آمریکایی دست داشته است.
این در حالی است که فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا که از سوی ایران به عنوان گروه تروریستی شناسایی شده، در سال گذشته با دستور مستقیم دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده اقدام به ترور و به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کرد.
شهادت سردار سلیمانی موجی از انزجار از آمریکا و نظامیان این کشور را در غرب آسیا به ویژه در عراق برانگیخت که به رای دادن پارلمان این کشور به خروج نظامیان واشنگتن منجر شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا