اعطای ۵۸ مجوز فعالیت و ۸۶۵۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه برای شاغلین خانگی فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۸

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: به منظور ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، افزایش خوداشتغالی و درآمدزایی توسط هنرمندان در سال ۱۳۹۸ برای ۵۸ نفر از متقاضیان مجوز فعالیت صادر شد.
محمد محمدپور اظهار داشت: ۸۶۵۰ میلیون ریال تسهیلات وام قرض الحسنه با تأیید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و کارگروه های مشاغل خانگی شهرستانها و استان، تصویب و برای پرداخت به بانکهای توسعه تعاون، رفاه کارگران و صندوق کارآفرینی امید معرفی شده است.
وی افزود: از این تعداد ۲۶ طرح شامل مشاغل خانگی پشتیبان و ۳۲ طرح مشاغل خانگی مستقل می باشد.
محمدپور تصریح کرد: مجوز تسهیلات یاد شده به متقاضیان ۲۵ رشته و در ۹ شهرستان تبریز، اهر، شبستر، مراغه، مرند، میانه، عجب شیر، ملکان و هشترود اعطاء شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: در مجموع در طول سال های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ تعداد ۲۵۳ مجوز پشتیبان و مستقل و ۲۳ هزار و ۵۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه برای شاغلان بخش فرهنگ و هنر و رسانه استان مصوب شده است.
وی همچنین تصریح کرد: قابلیت انجام این نوع کسب و کار در «منزل» سبب ایجاد مزایای بسیاری برای شاغلین آن ها می شود، که از جمله می توان به ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و آشنایان و ایجاد زمینه های کار خانوادگی، امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی به شیوه استاد ـ شاگردی و… اشاره نمود.
لازم به ذکر است مجوزهای فعالیت مشاغل خانگی بخش فرهنگ و هنر بصورت مشترک با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان، در ۹ رسته و در ۱۳۴ رشته شغلی صادر می شود؛ پژوهشگری، نشریات مکتوب (۳۱ رشته)، طراحی (۸ رشته)، طراحی و دوخت انواع لباس و مد (۱۲رشته)، نرم افزار و رسانه برخط(۲۲رشته)، هنرهای نمایشی(۶ رشته)، بازی های رایانه ای(۳۲ رشته)، هنرهای حجمی(۱۲ رشته)، هنرهای شنیداری(۱۰رشته).
دارابودن مدرک تحصیلی یا مهارتی مرتبط ، نمونه کار قابل قبول، کارت پایان خدمت سربازی برای آقایان، … از جمله مدارک مورد نیاز بوده و هنرمندان حائز شرایط برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر استان تماس حاصل نمایند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا