امکان دسترسی الکترونیکی بیمه‌گذاران به اطلاعات بیمه شخص‌ثالث

رییس کل بیمه مرکزی با ابلاغ بخشنامه‌ای اعلام کرد: همه شرکت‌های بیمه‌ای از اول خردادماه زیر ساخت‌های لازم را برای دسترسی الکترونیکی بیمه‌گذاران بیمه شخص ثالث به اطلاعات مورد نیاز فراهم کنند.

به گزارش روز شنبه بیمه مرکزی «غلامرضا سلیمانی» در این بخشنامه تصریح کرد: به منظور تسهیل دسترسی بیمه‌گذاران بیمه شخص ثالث به اطلاعات بیمه‌نامه‌های خود و ارائه خدمات بیمه‌ای به آنها بدون نیاز به ارائه نسخه فیزیکی بیمه‌نامه، از ابتدای خردادماه سال جاری اقدامات لازم انجام شود.

بر این اساس، شرکت های بیمه‌ای موظف شده‌اند تا زیرساخت‌های لازم برای دسترسی و اخذ الکترونیکی کلیه اطلاعات بیمه‌نامه شخص ثالث صادره را با حفظ امنیت اطلاعات شخصی اشخاص، برای بیمه‌گذاران خود فراهم کنند.

رییس شورای عالی بیمه همچنین به شرکت های بیمه ای تاکید کرده است که کلیه بیمه‌نامه‌های شخص ثالث خود را پس از دریافت کد یکتا از بیمه مرکزی ایران صادر کرده و لینک دریافت نسخه قابل چاپ بیمه‌نامه را از طریق ارسال پیامک، کد یکتا، آدرس الکترونیکی صفحه استعلام اصالت بیمه‌نامه از بیمه مرکزی ایران و نیز از آن شرکت را به بیمه‌گذاران خود اعلام کنند.

همچنین شرکت های بیمه ای باید همه فرآیندهای صدور و پرداخت خسارت بیمه‌نامه شخص ثالث از جمله فروش و تمدید بیمه‌نامه، اعمال تخفیف عدم خسارت و رسیدگی و پرداخت خسارت را بدون نیاز به ارائه بیمه‌نامه فیزیکی انجام دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا