کشف مولکول ضدچاقی در بدن انسان

محققان موفق به شناسایی مولکول جدیدی در بدن انسان شده اند که با تقلید از نحوه فعالیت های سلول های چربی به چربی سوزی در اشخاص کمک می کند.

کشف مولکول ضدچاقی در بدن انسان

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، محققان برای مقابله با چاقی به روش های مختلفی متوسل می شوند که از جمله آنها فریب بدن برای ایجاد احساس سیری است. اما یک روش جدید مبتنی بر شناسایی مولکول های جدیدی است که فرایند چربی سوزی را تسریع می کنند.

مولکول های یادشده که اولین بار در بدن موش ها شناسایی شده اند به افراد کمک می کنند بدون تغییر رژیم غذایی لاغر شوند. مبنای فعالیت این مولکول ها شبیه سازی سازوکار مولکول های چربی برای کمک به از بین رفتن سریع تر آنهاست.

محققان استرالیایی می گویند مولکول های یادشده می توانند با فعالیت های خود میل و اشتهای انسان برای غذاخوردن را هم سرکوب کنند و کاری کنند که چربی های مواد غذایی سریع تر در بدن سوزانده شوند و موجب چاقی نشوند.

این مولکول تازه شناسایی شده BAM15 نام دارد و معمولا میتوکندری ها را هدف می گیرد که منبع انرژی سلول ها هستند و شیوه مصرف انرژی را در آنها برای بازتوزیع بهتر سلول ها در بدن تغییر می دهد. محققان امیدوارند بر مبنای این کشف علمی بتوان روش های درمانی دقیق تری را برای مقابله با چاقی ابداع کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا