پروژه هایی در راستای توسعه و ساماندهی مشاغل شهری، با همکاری شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی

کلنگ زنی و بهره برداری دو طرح مشارکتی شهرداری و بخش خصوصی

پروژه هایی در راستای توسعه و ساماندهی مشاغل شهری، با همکاری شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی

 

به گزارش ارک خبر:مشارکت شهرداری و سرمایه گذاران بخش خصوصی برای توسعه اشتغال و گردش سرمایه در شهر به بار نشست و عملیات ساختمانی اولین کلینیک خودرو اصفهان آغاز و واحد تولید چیپس میوه و سبزیجات خشک هم در میدان مرکزی میوه و تره بار شهرداری اصفهان به بهره برداری رسید.

در آخرین روزهای گرم خرداد، در دومین برنامه از سری برنامه های «هر یکشنبه، یک افتتاح» با شعار اصفهان در مسیر امید، شهردار اصفهان به همراه معاونان، اصحاب رسانه و نیز فعالان اصناف و سرمایه گذاران بخش خصوصی در میدان مرکزی میوه و تره بار شهرداری اصفهان حضور یافتند تا یک طرح خودرویی کلنگ زنی و یک طرح حوزه مواد غذایی را بهره برداری کنند.

نخستین کلینیک خدمات خودرویی پروژه ای بود که با حضور فعال اتحادیه صنف خدمات خودرویی اصفهان و مسئولان اتاق اصناف استان کلنگ زنی شد، مساحت زمینی که قرار است این طرح در آن ساخته شود یک هزار و ۸۰۰ مترمربع است که بخش های مختلف اعم از غرفه ها، صافکاری، کارواش، تعویض روغن، زیر و ‌بند سازی و …. را شامل می شود.

پروژه مشارکتی شهرداری اصفهان با اتحادیه صنف خدمات فنی سبک شهر اصفهان دارای ارزش ۱۳ میلیارد تومانی است که در میدان مرکزی میوه و تره بار شهر اصفهان ساخته می شود. این پروژه ساماندهی مشاغل این حوزه در برخی خیابان های اصفهان و بهبود چهره شهر را به همراه دارد.

دومین طرحی که امروز نوبت به بهره برداری آن رسیده بود، کارخانه تولید چیپس میوه و سبزیجات خشک در سوله ای با متراژ یک هزار و ۴۰۰ متر بود. این طرح نیز با مشارکت شهرداری و سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تولید روزانه ۷۰۰ کیلوگرم میوه خشک و سبزی خشک به بهره برداری رسیده است.

در این واحد تولیدی ۱۵ نفر مشغول به کار شده اند و بیش از ۱۲ نوع میوه به صورت خشک بسته بندی و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود. این مجموعه توانایی صادرات محصول به کشورهایی از جمله اوکراین و روسیه را دارد.

اجرای پروژه مشارکتی کلینیک خودرو اصفهان با روش BOLT

در مراسم آغاز عملیات عمرانی کلینیک خدمات خودرویی و بهره برداری از واحد تولید میوه خشک، قدرت اله نوروزی، شهردار اصفهان اظهار کرد: امیدواریم پروژه کلینیک خدمات خودرویی آغاز یک حرکت جدید برای مشارکت بین شهرداری و بخش خصوصی به ویژه اتحادیه و اصنافی باشد که می توانند خدمات مورد نیاز مردم را به صورت یکجا ارائه دهند.

وی ادامه داد: کلنگ طرحی که امروز زده شده طی دو هفته پیش در شورای سرمایه گذاری تصویب و قرار شد به سبک BOLT ( ساخت، بهره برداری، اجاره و انتقال مالکیت) ساخته شود.

شهردار اصفهان افزود: هرچند بهره برداری از این طرح را یک ساله عنوان کرده اند اما ما قول گرفته ایم پروژه طی ۹ ماه به اتمام برسد و برای مدت ۱۰ سال این قرارداد پابرجاست.

حمایت از باغداران و کشاورزان با راه اندازی واحد تولید چیپس میوه

وی اظهار کرد: آرزوی ما این است میدان مرکزی میوه و تره بار که روزانه ۵ هزار خودرو در آن تردد دارد، بتواند به عنوان یک مرکز خدمات خودرویی برای همه افراد به ویژه افرادی که از بیرون و در مسیرهای حاشیه شهر به این گونه خدمات نیاز دارند، مورد استفاده قرار گیرد.

نوروزی در مورد بهره برداری از واحد تولید میوه خشک هم اظهار کرد: این پروژه چرخه جدیدی در تولید و حمایت از کشاورزان و باغداران ایجاد می کند و نوعی اشتغال زایی در راستای تامین کالاهای کاملا بهداشتی است.

وی ادامه داد: این اقدامات عواملی است که می تواند حرکت جدیدی را در عرصه اشتغال زایی و اقتصادی ایجاد کند و بسیار خوشحالیم این کار با حمایت و ایده پردازی شرکت های دانش بنیان اتفاق افتاده است و این باعث افتخار و خوشحالی است که جوانان در این عرصه ها هم حضور پیدا کرده اند.

شهردار اصفهان افزود: توسعه چنین واحدهایی در نزدیکی باغات، مزارع و روستاها می تواند تاثیرات موثری در اقتصاد آنها داشته باشد.

وی اضافه کرد: امیدوارم با حضور خبرنگاران و عکاسان هر یکشنبه نه یک افتتاح بلکه چند افتتاح و کلنگ زنی تا پایان سال داشته باشیم.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا