دادستان تبریز: نظارت بدون مشارکت تشکل‌های مردمی ثمربخش نیست

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تبریز گفت: امر نظارت بر عملکرد دستگاه های مختلف اجرایی بدون مشارکت و میدان داری تشکل های مردمی ثمربخش نیست.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تبریز گفت: امر نظارت بر عملکرد دستگاه های مختلف اجرایی بدون مشارکت و میدان داری تشکل های مردمی ثمربخش نیست.

بابک محبوب علیلو  روز شنبه در دیدار با مدیرعامل و تعدادی از اعضای خانه توسعه آذربایجان، بر نقش مطالبه گری و نظارتی تشکل های مردم نهاد تاکید و اضافه کرد: این تشکل ها می توانند در تامین حقوق عامه بازوی امین و مطمئن برای دستگاه قضایی باشند.

وی تشکل های مردمی را به دلیل برخورداری از ظرفیت های علمی و کارشناسی، دارای نقش کلیدی و بارز در پیگیری مطالبات مردم و  رفع مشکلات جامعه دانست.

محبوب علیلو ضمن قدردانی از فعالیت های خانه توسعه آذربایجان، بر استفاده از ظرفیت های بزرگ آن تاکید کرد و افزود: این خانه با توجه به جایگاه و مقبولیت عمومی می تواند مسایل و مطالبات مردم را با اولویت فهرست بندی و با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران اجرایی استان پیگیری و به منصه ظهور برساند.

وی ادامه داد: ارائه ایده و مشاوره از سوی تشکل های مردمی لازم است اما کافی نیست و برای کارآمدتر کردن آن ها باید ساز و کارهای اجرایی تعریف و این تشکل ها به رسمیت شناخته شوند.

محبوب علیلو، نقش نظارتی تشکل های مردم نهاد را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: نظارت دستگاه های دولتی بدون نظارت تشکل های مردم نهاد کارساز نیست و برای رفع مشکلات و تامین هدف های بزرگ جامعه، ایفای نقش های نطارتی این تشکل ها در کنار نطارت های دولتی ضروری است.

وی با اشاره به فراوانی و تنوع مسئولیت های دستگاه قضایی در حوزه های گوناگون، گفت: حوزه کاری دادستانی و دستگاه قضایی بسیار گسترده است و امکان ورود به تک تک حوزه ها وجود ندارد که در این ارتباط تشکل های مردمی می توانند به عنوان بازوی امین در کنار دستگاه قضایی در طرح موضوعات و مطالبات مردم نقش آفرینی کنند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان شرقی، صیانت از حقوق عامه و مبارزه قاطع با فساد اداری و اقتصادی و برخورد با متخلفان را از رویکردهای بسیار مهم و اولویت دار قوه قضائیه دانست و اظهار داشت: این رویکردها با جدیت در آذربایجان شرقی توسط دادگستری استان دنبال می شود و در کنار آن از سرمایه گذاری های مشروع نیز به شدت حمایت می کنیم.

محبوب علیلو ادامه داد: در این رابطه  و با ورود و همکاری نهاد دادگستری آذربایجان شرقی تعداد ۱۷ واحد تولیدی و کارخانه مشکل دار در استان که در فهرست واحدهای ورشکسته قرار گرفته بودند، با واگذاری به افراد دارای اهلیت احیا شده و به چرخه تولید بازگشتند.

وی با اشاره به مشکلات حوزه آب، ‌کشاورزی و زیست محیطی آذربایجان شرقی، نقش تشکل های مردم نهاد در پیگیری و کمک به حل این مشکلات را مورد تاکید قرار داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا