بازگشایی قریب الوقوع سفارت امارات در سوریه

سرویس خبری روزنامه ارک- سیوی برئیل تحلیلگر مسائل عربی در روزنامه   صهیونیستی هاآرتص در گزارشی پیرامون شرایط پیچیده در سوریه نوشت: ایران در حمایت از اسد تنها نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه عربی ۲۱، سیوی برئیل که به ارتباطش با دوایر امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی مشهور است، در گزارش خود از منبعی که نام آن را فاش نکرد، افزود: یک هیئت رسمی دیپلماتیک از کشور امارات طی روزهای آینده عازم سوریه خواهد شد.

وی تاکید کرد: هدف از سفر هیئت دیپلماتیک امارات به سوریه بررسی امکان بازگشایی سفارت این کشور در دمشق است. این تحلیلگر صهیونیست در توجیه این ادعای خود گفت: امارات از سلطه شبه نظامیان افراطی و داعش بر سوریه نگران است.

به گفته او مقامات امارات بر این باورند که اسد عنصر مهمی برای ممانعت از تحقق چنین رویکردی است. برئیل تصریح کرد: در صورتی که این امر محقق شود سیلی محکمی بر صورت عربستان که به دنبال ائتلاف برای جنگ با داعش و اسد است، خواهد بود.

به نوشته این تحلیلگر مسائل کشورهای عربی، اتخاذ چنین اقدامی از جانب امارات ائتلاف عربی را، که هدف آن تعضیف نفوذ ایران در منطقه است، نابود خواهد کرد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا