اولین موزه و فرهنگسرای شهر ورزقان به زودی افتتاح می‌شود

خبرگزاری ارک- شهردار ورزقان گفت: کمک 100 میلیون تومانی شهرداری تبریز صرف احداث و راه اندازی اولین موزه و فرهنگسرای شهر ورزقان شده است كه طی یك ماه آینده شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، کامران رحمتی در جمع خبرنگاران در خصوص کمک 100 میلیون تومانی شهرداری تبریز به شهرداری ورزقان اظهار کرد: این پول صرف احداث اولین موزه و فرهنگسرای ورزقان شده است و طی یك ماه آینده شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

وی درخصوص برنامه های شهرداری ورزقان برای جذب گردشگران خارجی و ایجاد فرصت شغلی در این زمینه، گفت: ورزقان از پتانسیل های خدادادی و جاذبه های طبیعی و گردشگری و مناظر زیبا و معادن غنی زیادی برخوردار است و علاوه بر آن، ظرفیت های تاریخی مطلوبی را نیز دارا می باشد که با توجه به این پتانسیل ها برنامه ریزی گسترده ای برای تبلیغ این داشته ها و جذب گردشگر انجام می دهیم.

رحمتی خاطرنشان کرد: عامل اصلی محرومیت این شهرستان جاده دسترسی نامناسب و خطرناك آن می باشد که این جاده در حال تبدیل به بزرگراه است كه كریدور ارتباطی ایران با كشورهای همسایه خواهد بود.

وی عنوان کرد: اگر این جاده مورد بهره برداری قرار بگیرد، به علت آب و هوای خوش و مناظر طبیعی بی نظیر و بكر این منطقه، گرشگران زیادی به ورزقان روی خواهند آورد كه در پی آن فرصت های سرمایه گذاری خوبی برای سرمایه داران و ایجاد اشتغال در منطقه ایجاد می شود كه البته معدن غنی مس سونگون در این امر بسیار تاثیر گذار است.

شهردار ورزقان در خصوص زلزله چند سال پیش ورزقان نیز بیان کرد: در اثر زلزله سال ٩١ ورزقان، خود شهر 80 درصد تخریب شد، یعنی هم ساختمان های مسكونی مردم و هم زیرساخت های شهر آسیب دیدند که در سال اول پس از زلزله، تمام انرژی دولت و مردم برای بازسازی منازل مسكونی زلزله زدگان صرف شد، با این حال آثار زلزله به كل از بین نرفته بود.

وی افزود: تمام جداول و كانال های شهر، آسفالت خیابان ها و بلوارها، ساختمان اداری شهرداری، ساختمان آتش نشانی و تیرهای برق و سایر المان هاى زیرساخت ها یا در اثر خود زلزله یا در طول آواربرداری تخریب شده بودند. بنابراین مهمترین پروژه شهرداری طی دو سال گذشته كه من مسئول آن بودم، احیای زیرساخت های شهر بوده است.

رحمتی خاطرنشان کرد: شهرداری ورزقان در سال ٩٣، در ٣١ خیابان شهر ١٦كیلومتر جدول گذاری داشته و امسال نیز در ١٤ خیابان شهر آسفالت ریزی اساسی انجام داده ایم و این روند هم اكنون در آسفالت كلیه خیابان ها و كوچه های شهر در حال اجرا می باشد كه البته این آمار در طول ٢٠ سال پیشینه تاسیس شهرداری ورزقان بی نظیر است. وی از نبود پارك، شهربازی، بازار، فرهنگسرا و غیره در شهرستان ورزقان انتقاد کرد و گفت: سال گذشته اولین بازار ورزقان را با ١٥٠ مغازه طی شش ماه احداث و افتتاح كردیم و امسال نیز احداث پارك مسافر، شهربازی، فرهنگسرا و موزه و احداث مصلای اعظم شهر و بازسازی ساختمان اداری شهرداری در اولویت های عمرانی ما است و همه آن ها در هفته دولت و دفاع مقدس امسال افتتاح خواهند شد.

رحمتی در خصوص بودجه این شهرستان نیز گفت: از آبان ماه سال 92 فعالیتم را در ورزقان شروع كردم و بودجه شهرداری ورزقان در این سال یك میلیارد و 400 میلیون تومان محقق شده بود و خوشبختانه توانستیم بودجه سال ٩٣ را 2.5 برابر افزایش دهیم و به چهار میلیارد تومان برسانیم. امسال نیز بودجه را برای چهار میلیارد و پانصد میلیون تومان بسته ایم كه قطعا بیشتر از آن محقق خواهد شد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر درآمد مستقیم شهرداری از محل عوارض محلی و پروانه و غیره نیست و از طریق جذب كمك های بلاعوض از وزارت كشور، سازمان شهرداری های كشور، صنایع مس ایران، شهرداری تهران و شهرداری تبریز این رقم را محقق می کنیم.

شهردار ورزقان گفت: جذب اعتبار دو میلیاردی از مس ایران، دو میلیارد و پانصد میلیونی از شهرداری تهران، ١٠٠ میلیونی از شهرداری تبریز، ٢٥٠ میلیونی از شهرداری مراغه، دو میلیاردی از وزارت كشور و غیره همگی برای توسعه شهر هزینه شده است.

 

دکمه بازگشت به بالا