جریمه شرکت آمازون به اتهام نقض تحریم‌ها علیه ایران و سوریه

 وزارت خزانه‌داری آمریکا چهارشنبه اعلام کرد که شرکت آمازون به دلیل نقض تحریم‌ها علیه ایران، سوریه و شبه‌جزیره کریمه با پرداخت جریمه موافقت کرده است.

 وزارت خزانه‌داری آمریکا چهارشنبه اعلام کرد که شرکت آمازون به دلیل نقض تحریم‌ها علیه ایران، سوریه و شبه‌جزیره کریمه با پرداخت جریمه موافقت کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای میزان این جریمه را ۱۳۴ هزار و ۵۲۳ دلار اعلام کرد.
این وزارتخانه افزود: به دلیل قصور آمازون در نظارت بر فرایند تحریم‌ها، این شرکت به افرادی که از سوی «اداره کنترل دارایی‌های خارجی» وزارت خزانه‌داری تحریم شده‌اند، کالا و خدمات ارائه داده است.
وزارت خزانه‌داری، آمازون را همچنین به تحویل کالا و خدمات «به افراد مستقر در مناطق یا کشورهای تحریم‌شده کریمه، ایران و سوریه» و ارائه کالا و خدمات به «افراد مستقر در دفاتر نمایندگی خارجی تحریم‌شده یا افراد استخدام‌شده توسط آنها» متهم کرده است.
آمریکا به بهانه‌های مختلف تحریم‌های یکجانبه‌ای علیه ایران، سوریه و کریمه وضع کرده است.
پس از خروج واشنگتن از برجام، دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا تحریم‌های پیشین را بازگرداند و تحریم‌های تازه‌ای را نیز به آنها افزود. خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها با مخالفت گسترده جهانی مواجه شد.
آمریکا همچنین تحریم‌هایی علیه سوریه وضع کرده که تازه‌ترین آنها شامل تحریم‌هایی علیه ۳۹ شخصیت و مقام سوری از جمله بشار اسد و همسر وی است.
از سوی دیگر، واشنگتن و متحدانش شبه‌جزیره کریمه را نیز هدف تحریم قرار داده‌اند. شبه‌جزیره کریمه واقع در جنوب اوکراین در سال ۲۰۱۴ پس از برگزاری یک همه‌پرسی به خاک روسیه ملحق شد؛ اما اوکراین و غرب نتیجه این همه‌پرسی را نپذیرفتند و آن را جدایی‌طلبی و خلاف قوانین بین‌المللی خواندند.
اتحادیه اروپا و آمریکا از همان سال تحریم‌های بسیاری را علیه روسیه وضع کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا