عملیات اجرایی طرح جامع مرز رازی خوی سال آینده آغاز می شود

سرویس خبری روزنامه ارک- معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: سال آینده عملیات ساخت و ساز طرح جامع مرز رازی خوی وارد فاز اجرایی می شود.

به گزارش مهر داوود کشاورزیان در جریان بازدید از مرز رازی خوی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مرز رازی خوی به دلیل دسترسی به بازارهای اروپایی از اهمیت زیادی در کشور برخوردار است افزود: هم اکنون طرح جامع مرز رازی خوی در دست تهیه و بررسی است.

وی ادامه داد: هم اکنون اقدامات تملک اراضی محدوده مرز رازی در راستای اجرایی شدن طرح جامع این مرز در دست انجام است و پیش بینی می شود پس از بررسی و تصویب این طرح در سالجاری سال آینده وارد فاز اجرایی شود.

کشاورزیان با بیان اینکه ایران از طریق سه مرز مستقر در آذربایجان غربی با ترکیه مرز مشترک دارد اظهارداشت: ساماندهی پایانه های مرزی در دست اجراست در این راستا بزودی پایانه مرزی پلدشت نیز به بهره برداری می رسد.

پایانه مرزی پلدشت هفته دولت به بهره برداری می رسد

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور هدف از سفر امروز خود به آذربایجان غربی را بازدید از روند اجرایی پایانه مرزی پلدشت و سایر پایانه های مرزی استان عنوان کرد و گفت: پایانه مرزی پلدشت در حال حاضر بالای ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می شود هفته دولت به بهره برداری برسد.

کشاورزیان با اشاره به برگزاری شورای ساماندهی پایانه های مرزی کشور طی هفته گذشته اعلام کرد: در این شورا طرح‌های جامع پایانه‌‌های مرزی پرویز خان، پلدشت و طرح توسعه سالن مسافری پایانه شملچه و طرح جامع پایانه مرزی میل ۷۸ ماهیرود در شورای ساماندهی پایانه‌های مرزی مورد تصویب نهایی قرار گرفت و طرح‌های پایانه‌های مرزی رازی و سرو برای بررسی‌های کارشناسان طرح به کمیته کارشناسی ارجاع شد.

وی یاد آور شد: در صورت تصویب و اجرایی شدن طرح جامع پایانه مرزی رازی خوی این مرز که تنها مسافری است توانایی فعالیت هم مسافری و هم تجاری خواهد یافت که می تواند عامل توسعه سطح مبادلات دو کشور ایران و ترکیه باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به هدف گذاری تحقق مبادلات ایران و ترکیه تا سقف ۳۰ میلیارد دلار افزود: با اجرایی شدن طرح جامع پایانه های مرزی هم مرز ایران با ترکیه می توان به تحقق این هدف دست یافت و امیدوار بود.

داوود کشاورزیان ظهر امروز در راس هئیتی از معاونان خود به منظور بازدید از پایانه های مرزی آذربایجان غربی به این استان سفر کرده است.

 

دکمه بازگشت به بالا