انجام موفقیت آمیز تعمیرات برنامه ریزی شده واحد گندله سازی

به گزارش ارک خبر:تعمیرات برنامهریزیشدۀ واحد گندلهسازی فولاد مبارکه طی ۶ روز در تیرماه سال جاری با ایمنی کامل و به دست توانمند کارشناسان داخلی انجام شد.

در پی انجام این تعمیرات بزرگ، خبرنگار فولاد با برخی از مسئولان و کارشناسان دستاندرکار این پروژه گفتوگو کرده است. ماحصل این گفتوگوها را در ادامه میخوانید.
رضا اسماعیلپور رئیس واحد گندلهسازی
با حمایت مدیر ناحیۀ آهنسازی، مدیر تعمیرات مرکزی و مجموعۀ خدمات فنی و پشتیبانی، پس از گذشت بیش از ۴ ماه از توقف تعمیراتی اسفندماه ۹۸، تعمیرات برنامهریزیشدۀ ششروزۀ واحد گندلهسازی، پس آمادهسازیها و هماهنگیهای لازم، از چهارم تیرماه شروع و با انجام بیش از ۳۶ هزار نفر ساعت فعالیت تعمیراتی، با نظم و کیفیت مناسب در فضایی کاملا ایمن انجام شد و این واحد ۱۷ ساعت زودتر از برنامۀ پیشبینیشده در مدار تولید قرار گرفت.
یوسف مهاجری، رئیس دفتر فنی تعمیرات ناحیۀ آهنسازی
انجام این فعالیت تعمیراتی با این حجم گسترده و زمان محدود مرهون آمادهسازی دقیق و مناسب، تدوین و    بهروزرسانی   دستورالعملهای تعمیرات، تأمین بهموقع قطعات یدکی و مصرفی باکیفیت و مهارت کارکنان اجرایی و نظارت مناسب بود.
در مراحل آمادهسازی و اجرای فعالیتها، هماهنگی بسیار خوبی میان مسئولان و ناظران تعمیرات واحد گندلهسازی و تعمیرات مرکزی ایجاد شد و جلسات مربوطه با توجه به دستورالعملهای مراقبتی درخصوص ویروس کرونا با بهرهوری هرچه بیشتر کارکنان انجام شد.
حمیدرضا بذار، رئیس تعمیرات مکانیک تعمیرات مرکزی
توقفهای تعمیراتی برای شرکت هزینهبر است؛ اما انجام بهینۀ آنها متضمن بهبود فرایندها و ارتقای بهرهوری و همچنین تولید مستمر و کسب رکوردهای جدید است. باید اذعان داشت بزرگترین توقف تعمیراتی واحد گندلهسازی از لحاظ حجم نیروی انسانی، قطعات، مکانیسم و ابزارآلات همین تعمیرات دورهای است.
به پاس کسب این موفقیت در چنین شرایطی، شایسته است از همۀ همکاران تعمیرات مرکزی جهت نظارت دقیق و مستمر تشکر و قدردانی کنم.
خشایار پاسیار، رئیس تولید واحد گندلهسازی
توقف ششروزۀ واحد گندلهسازی با همدلی و هماهنگی تیم تولید جوان و توانمند این واحد، اعتماد و اتکا به دانش و تخصص و خلاقیت داخلی و همچنین با بهروزرسانی روشها و اجرای دقیق دستورالعملهای کاری اصلاحشده، طبق برنامۀ در نظر گرفتهشده انجام شد. تیم تولید واحد گندلهسازی با برگزاری جلسات تخصصی و برنامهریزی در ماههای قبل، با آمادهسازی مطابق برنامه توانست زودتر از زمان مقرر این کار بزرگ را انجام دهد.
از دیگر نقاط قوت تیم تولید واحد گندلهسازی در این توقف میتوان به این موارد اشاره کرد: هماهنگی کامل تیم تولید با دفتر فنی تولید، نظافت صنعتی، برنامهریزی تولید و واحد ۰۴؛ کاهش دمای کورۀ پخت از بیش از ۱۲۰۰ درجه تا ۸۰۰ درجۀ سانتیگراد طبق منحنی خنکسازی و دستورالعملهای مربوطه و با ایجاد شرایط مناسب برای تجهیزات و نسوز کورۀ پخت و همینطور شرایط ایمن برای نیروهای تعمیرات فعالیتهای داخل کورۀ پخت؛ و مشارکت بیش از ۸۰ درصدی کارکنان تولید برای نظارت بر فعالیتهای تعمیراتی.
محمد خدابنده، رئیس تعمیرات واحد گندلهسازی
برنامهریزی منسجم و آمادهسازی مناسب برای فعالیتهای توقف تعمیراتی در بخشهای تعمیرات محلی مکانیک، برق، ابزار دقیق و اتوماسیون واحد گندلهسازی با همدلی و همکاری کارکنان تعمیرات و پیمانکار مقیم واحد با موفقیت انجام شد. همینطور با برنامهریزیها و برگزاری جلسات آمادهسازی بخشی از فعالیتهای پروژههای توسعه در واحد گندلهسازی که به توقف خطوط نیاز داشت، اجرا شد.
از زحمات همکاران در بخش تعمیرات محلی واحد اعم از مکانیک، برق و ابزار دقیق و اتوماسیون، شرکت پیمانکار تعمیرات مقیم واحد گندلهسازی، دفتر فنی تعمیرات ناحیۀ آهنسازی و هچنین شرکت ایریسا جهت اجرا و تکمیل پروژۀ ارتقای اتوماسیون واحد گندلهسازی صمیمانه تشکر و قدردانی میکنم.
کامبیز طیبی، سرپرست تعمیرات مکانیک واحد گندلهسازی
با آمادهسازی و نظارت مؤثر بر اجرای فعالیتها و با مد نظر قرار دادن اولویت ایمنی، تعمیرات به این شرح انجام شد: تعمیرات اساسی آسیابها، تعمیرات غبارگیرهای بخش آسیاب، تعمیرات اساسی میکسرها، بازسازی و تعمیرات اساسی مخازن ورودی بخش دیسک، تعویض کیسینگ یکی از دیسکها، بازسازی کف دیسکها، تعمیرات و تنظیمات سرند غلتکی ورودی کورۀ پخت، تعمیرات فنهای پروسس، تعمیرات مکانیسم آببندی کورۀ پخت، تعمیرات لاورینگ و درایو کورۀ پخت و فیدرها و شوتها، تعمیرات اساسی غبارگیرهای کورۀ پخت، تعمیرات کولینگ تاور، سیالات و پمپهای مربوطه.
سید جواد موسوی، کارشناس مشاور ایمنی واحد گندلهسازی
رعایت قوانین و مقررات ایمنی، آموزش و بهکارگیری دستورالعملهای ایمنی فعالیتها و نظارت مؤثر بر انجام ایمن فعالیتها از نقاط قوت این عملیات تعمیراتی بود. گفتنی است تعمیرات انجامشده بر روی تجهیزات، ضریب ایمنی را افزایش داده است و با کاهش حجم تعمیرات اضطراری احتمال وقوع حوادث کاهش خواهد یافت. در همین خصوص از همکاران ایمنی مرکز، کارشناسان ایمنی شرکتهای پیمانکاری حاضر در شاتدان و تعمیرات مرکزی برای نظارت بر اجرای ایمن فعالیتها تشکر میکنم.
رضا اسماعیلپور رئیس واحد گندلهسازی در خاتمه از همکاری و تلاش مجریان این عملیات تعمیراتی در بخشهای مختلف و سایر واحدهای مشارکتکننده تشکر و قدردانی کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا