نقد اخبار روز

*محمداشراقی

ایسنا – سازمان جنگل‌ها از صدور سند وقف یک برش از کوه دماوند خبر داده اما سازمان اوقاف در واکنش به این خبر اعلام کرد که زمین وقف شده بخشی از کوه دماوند نیست، بلکه بخشی از یک مرتع است.  وقتی با این خبر مواجه می شوی باید تحقیق کنی که آیا این یک شوخی است و یا واقعا برای دماوند سند ثبت شده و از طرفی بخشی از مراتع آن هم وقف شده است.
ارک – بازبینی و اصلاح  و بروز کردن بعضی از قوانین نیز مثل سایر موارد کهنه و سنتی برای جلوگیری از موارد مشابه ضروری است.

ایسنا – نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بعضی از نمایندگان مجلس دهم خانه‌هایی را که مجلس در اختیارشان گذاشته ترک نمی‌کنند.
ارک – احتمالا ترک نماز آسان تر از ترک خانه نرم و گرم است.

ایسنا – ترمز گرانی‌های اخیر قرار نیست کشیده شود. روزی نیست که خبری از افزایش قیمت، مصرف کنندگان را شوکه نکند.

ارک – از مدیری که درد گرانی را احساس نکند نباید انتظار کشیدن ترمز گرانی داشت. این است که گرانی ولوله می کند،ولی کنترل آن به مرخصی رفته است.

ایسنا – عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: گندمی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده و در اختیار جامعه است شرایط ناگواری پیدا کرده زیرا برخی دامداران، آرد یارانه‌ای را تبدیل به نان کرده و از آن به عنوان خوراک دام‌ استفاده می‌کنند.

ارک – خود زنی آشکار و مصداق دزدی در روز روشن که مشابه اش زیاد اتفاق افتاده و می افتند.

ایسنا – عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه تعیین رشته‌های صنعتی پیشران می‌تواند برای کشورمان آثار مطلوبی داشته باشد گفت: تدوین راهبردهای توسعه صنعتی کشور با لحاظ کردن مسائل و ابعاد مختلف تحریمی در شرایط فعلی بسیار ضروری است.
ارک – اهل حرف زیاد ولی اهل عمل کم است.

تشخیص نیاز آسان ولی رفع نیاز عزم جزم می طلبد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا