معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی: اولویت اول ما امنیت و آرامش شهروندان است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: حفظ امنیت، آرامش و رضایت شهروندان الویت‌ نخست ماست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: حفظ امنیت، آرامش و رضایت شهروندان الویت‌ نخست ماست.

علیار راستگو روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی در قالب چهار اداره کل فعالیت می‌کند که مهم ترین حوزه‌های جامعه اعم از بحث توسعه سیاسی یا بحث های تامین امنیت و مباحث اجتماعی در این حوزه اتفاق می‌افتد؛ حوزه سیاسی، امنیتی و اجتماعی، گسترده ترین و چالشی ترین حوزه بوده و از جمله نیازهای مهم شهروندان است، زیرا حقوق شهروندی نیز در داخل ماموریت های این معاونت تعریف شده است.

انتخابات؛ مهم ترین پروژه سیاسی

وی برگزاری انتخابات را مهم ترین پروزه سیاسی اعلام کرد و گفت: در فرایند برگزاری انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی حدود ۶۰ هزار نفر به عنوان عوامل دست اندرکار در انتخابات اعم از هیئت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی ما را در این امر یاری کردند و بیش از سه هزار صندوق اخذ رای نیز برای رای دهندگان پیش‌بینی شده بود.

راستگو خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم دیگر در حوزه سیاسی آذربایجان شرقی بحث اقوام و مذاهب است که در کمیسیون اقوام و مذاهب استان رصد و پیگیری می‌شود و می‌توان گفت یکی از فعال‌ترین کمیسیون هاست؛ در کنار این مسائل، نظارت بر فعالیت‌های دانشگاه ها و دانشجویان در قالب کمیسیون دانشجویی فعال بوده و مسائل دانشگاه‌ها و دانشجویان پیگیری می‌شود؛ در ذیل این کمیسیون، کارگروه ساماندهی خوابگاه‌های دانشجویی نیز جزو مباحث این معاونت است.

واحد تولیدی با مشکل حاد در استان وجود ندارد 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با توجه به صنعتی بودن استان گفت: یکی از مسائلی که جزو نیازهای ضروری جامعه بوده، بحث نیازهای کارگری است که در این خصوص کمیسیون کارگری فعال بوده و موضوعات را پیگیری می‌کند.

راستگو افزود: در حال حاضر واحد تولیدی با مشکل حاد در استان وجود ندارد و مسائل کارگری و کارفرمایی مدیریت شده است.

فعالیت ۴۸ حزب و تشکل سیاسی در آذربایجان شرقی

راستگو یکی دیگر از مسائل مربوط به این معاونت در حوزه سیاسی را بحث احزاب و تشکل‌های سیاسی دانست و گفت: در سطح استان حدود ۴۸ حزب فعال وجود دارد.

وی ادامه داد: از این تعداد ۴۰ حزب عضو خانه احزاب هستند که در شهریور سال ۱۳۹۷ شروع به فعالیت کرده اند.

وی تشریح کرد: از دیگر موضوعات مربوط به این معاونت تقسیمات کشوری است و هرگونه الحاق، انتزاع و ارتقاء در تقسیمات کشوری توسط این معاونت پیگیری می شود.

آذربایجان شرقی از امن‌ترین استان‌های کشور

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی امن بودن این استان را جزو افتخارات نظام دانست و افزود: آذربایجان شرقی ۲۷۱ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور دارد که ۱۴۰ کیلومتر آن با جمهوری آذربایجان است؛با وجود این موقعیت حساس، آذربایجان‌شرقی به لحاظ ضریب امنیتی جزو امن‌ترین استان‌های کشور است.

راستگو،  برنامه ریزی برای سفر مقامات اعم از ریاست جمهوری، رئیس قوه قضائیه، معاون اول رئیس جمهور و وزرا را جزو برنامه‌های این معاونت اعلام کرد و گفت: برگزاری انتخابات، جعل اسناد و مدارک، مبارزه با قاچاق کالا و ارز، رسیدگی به امور اتباع خارجی، حفاظت از اماکن طبقه بندی شده و شخصیت ها و سامانه‌های هوشمند نظارتی از جمله وظایف این معاونت است.

فعالیت ۸۰۰ سمن در آذربایجان شرقی

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در حوزه اجتماعی نیز بیشترین بحث مربوط به سازمان‌های مردم‌نهاد است، گفت: حدود ۸۰۰ سازمان مردم نهاد در استان فعالیت می کنند؛ بر این اساس اخیراً شورایی به عنوان شورای توسعه و حمایت سازمان‌های مردم نهاد تشکیل شده که ریاست آن برعهده معاون سیاسی و اجتماعی استاندار است.

تنظیم ارتباط ارکان حکومت با دولت

راستگو، تعامل با ارکان دیگر حکومت را از اصلی ترین ماموریت های معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی برشمرد و  اظهار کرد: یکی دیگر از وظایف این معاونت انتصابات است که ۲۱ فرمانداری ۴۱ بخشداری در استان داریم و میانگین سنی مدیران سیاسی استان ۴۶ سال است.

بررسی علمی آسیب های اجتماعی در هیئت اندیشه ورز

راستگو، رسیدگی و پیگیری آسیب‌های اجتماعی را جزو اولویت‌های این معاونت اعلام کرد و گفت: یکی از اقدامات خوبی که در این زمینه انجام شده، تشکیل هیئت اندیشه ورز است که با حضور اساتید دانشگاه تشکیل می شود.

وی افزود: این هیئت به عنوان یک اتاق فکر دنبال سیاست های کلان است و پس از جمع بندی برنامه‌ها به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: کارگروه دیگری که در حوزه اجتماعی وجود دارد کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت زنان و جوانان است و بیشتر تصمیم هایی که در هیئت اندیشه ورز گرفته می‌شود در این کارگروه مطرح می‌شود.

راستگو همچنین با اشاره به حوزه پدافند غیرعامل گفت: شورای پدافند عامل به ریاست استاندار تشکیل می‌شود که مصوبات آن لازم الاجرا بوده و در حال حاضر در قانون بودجه نیز همه پروژه‌های جدید باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشند.

وی افزود: در ذیل موضوع پدافند غیرعامل کمیسیون مبارزه با بیوتروریسم یکی دیگر از مسائلی است که با جدیت دنبال می‌شود و همچنین سه قرارگاه زیستی، سایبری و شیمیایی در استان تشکیل شده است که برنامه های آن به صورت جدی پیگیری شود و به عبارتی پدافند غیرعامل فعال شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا