رئیس دانشگاه علمی کاربردی اصفهان گفت؛

جامعه امروز نیازمند نیروی انسانی کارآفرین بامهارت بالا است

رئیس دانشگاه علمی کاربردی اصفهان گفت:جامعه امروز ما نیازمند نیروی کارآفرین با ویژگی‌های مهارتی بالاست که متناسب با نیاز جامعه باشد، اما متأسفانه بیشتر دانش آموزان تمایل به ادامه تحصیل در بعضی رشته‌ها دارند.

به گزارش ارک خبر:بهزاد رضایی در نشست خبری بااصحاب رسانه با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده کشور بحث اقتصادی است، اظهار کرد: کارآفرینی، اشتغال و استفاده از سرمایه‌های انسانی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های هر انسان است و از جمله چالش‌های بزرگ در کشور ما محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی اصفهان خاطر نشان کرد: تربیت نیروی انسانی خلاق و کارآفرین اهمیت زیادی دارد، اما متاسفانه امروز آموزش عالی و آموزش در کشور ما مظلوم واقع شده است.

وی افزود: ما باید به خانواده‌ها، آگاهی می‌دادیم که فرزندان خود را تشویق به کاری نکنند که بر‌خلاف علایق آن‌ها است و همه‌ی آمال و آرزوهای بچه‌های خود را صرفا معطوف به ورود در یک رشته‌ی خاص بدون درنظر گرفتن علاقه‌ی آنان نکنند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی اصفهان ادامه داد: جامعه امروز ما نیازمند نیروی کارآفرین با ویژگی‌های مهارتی بالا است که متناسب با نیاز جامعه باشد، اما متاسفانه بیشتر دانش آموزان تمایل به ادامه تحصیل در بعضی رشته‌ها دارند.

رضایی تصریح کرد: قرار بود که آموزش عالی در زمینه رشته‌های مورد نیاز جامعه و تربیت نیروی انسانی برای این رشته‌ها برنامه ریزی کند.

رضایی عنوان کرد:  قرار بود سهم رشته‌های فنی و حرفه‌ای در آموزش و پرورش ۳۰ درصد باشد؛ در حالی که تنها ۱۷ درصد آن محقق شده و در حوزه فنی و مهندسی و کار و دانش در آموزش و پرورش ظرفیت سازی نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۸۰۰ هزار دانش آموز ما قصد ادامه تحصیل در رشته علوم تجربی را دارند و صندلی‌های رشته‌های مهارتی و فنی و مهندسی ما خالی است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی اصفهان تاکید کرد: دانش آموزان باید از دوره متوسطه مهارت‌های فنی را یاد بگیرند؛ فرهنگ سازی باید انجام شود تا خانواده‌ها و دانش آموزان نسبت به رشته‌ها و نیازهای جامعه آگاهی پیدا کنند تا با تربیت نیروی ماهر چرخ اقتصاد کشور بچرخد.

محمد حسین موسی زاده مدیر کل دفتر فناوری و تجاری سازی دانشگاه علمی کاربردی گفت: کارآفرینی و یا ارزش آفرین بودن در جامعه که دارای ابعاد فردی و سازمانی است، در کشور ما حالت شعارپردازی به خود گرفته است.
وی در ادامه تصریح کرد: ما اگر بتوانیم افرادی را که به طور صحیح در استان و کشور ارزش آفرینی کرده‌اند را به قشر دانش آموز و دانشجوی خود معرفی و الگوسازی کنیم، در این صورت می‌توان آینده‌ی خوبی را برای جامعه متصور شد.

مسعود صرامی کارآفرین برتر کشور و موسس شهرک سلامت اصفهان نیز در ادامه این نشست گفت: ما مردم و شهروندان را نسبت به آن چیزی که باید به حق به آنها داده شود متوقع می‌کنیم.

وی  با بیان اینکه آنچه امروز به وجود آوردیم شاید مردم تنها از یک درصدش بهره‌مند شدند و ۹۹ درصد آن پنهان است گفت: از اثرات اقدامات ما، نسل آتی بهره‌مند می‌شود ولی چون امروزه درگیر معضلات اجتماعی هستیم به‌ آن‌ها توجه نمی‌کنیم، در حالی‌که این‌ها تنها راه رسیدن به هدف مقدس و زندگی سالم است.
موسس شهرک سلامت در ادامه تصریح کرد: از جمله کار‌های در حال انجام ما، تامین نیاز‌های مردم شهر اعم از خدماتی، رفاهی، درمانی، اخلاقی، آموزشی و کسب و کار است.

خبرنگار:محبوبه عزیز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا