نقد اخبار روز

*محمداشراقی

ایرنا- احیای دریاچه ارومیه که از حدود ۶ سال پیش کلید خورد و در این مدت، با موفقیت دنبال شده در کنار افزایش میزان آب، اقدامی موفق در کاهش بادهای نمکی بوده و دولت تدبیر و امید توانسته با ایجاد بادشکن‌ها، از بروز بادهای نمکی و گسترش آن به میزان چشمگیری جلوگیری کند.

ارک – آنانکه درمقام کارشناس می گفتند دریاچه دیگرخشک شده و باید بدون سرمایه گزاری  رها شود ، اکنون باید استغفارکنند.

 

ایرنا – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۲۰ نقطه پرحادثه جدید در جاده‌های استان شناسایی شده است که در برنامه‌های این اداره کل برای رفع خطر قرار گرفته‌اند.

اورجعلی علیزاده، روز چهارشنبه با حضور در ایرنا مرکز تبریز افزود: در اول خرداد سال جاری تیم بازبینی نقاط متشکل از کارشناسان این اداره کل و عوامل پلیس راه از نقاط دارای سابقه تصادف در جاده های استان بازدید کرده و اقدام به روزرسانی و شناسایی نقاط پرحادثه جدید کردند.

ارک – این نقاط پرحادثه چه خسارات جانی و مالی که به مردم نزده اند، تسریع دراصلاح آنها از درجه فوریت بسیاربالایی برخوردار است .

 

ایرنا- »محسن زنگنه«نماینده مردم تربت حیدریه در مخالفت با تصدی حسین مدرس خیابانی به وزارت صنعت معدن و تجارت خطاب به وی اظهارداشت: امروز ما با شخص شما نیز مخالف نیستیم. مخالفت امروز ما با بیش از یک سال عملکرد ضعیف و غیرمدبرانه بزرگترین وزارتخانه اقتصادی دولت است که معیشت و تولید اشتغال به آن گره خورده و متاسفانه شما هم به عنوان قائم مقام آن وزارت و شخص اول کشور در حوزه بازرگانی و بازار سهم زیادی در این ناکارآمدی دارید.

ارک – وضعیت موصوف مسلما درکار سایر وزارتخانه ها هم اتفاق می افتد. برای هرکدام از سیاست های غلط چهار یا پنج سال مهلت ناشی از غفلت داده شود وای بر اقتصاد و فرصت سوزیهای ذیربط.

 

ایسنا – میزان اسیدهای چرب ترانس در شیرینی‌های ایرانی- نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد اسیدهای چرب ترانس در برخی شیرینی‌های سنتی ایرانی بالاتر از حد استاندارد است و مصرف این محصولات می‌تواند خطری جدی برای افراد دارای چربی خون بالا محسوب شود.

ارک – بهتر است درمورد  مشخصات مواد برای سالم سازی  محصولات دستورعملی  به تولید کنندگان ابلاغ شود.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا