نقد اخبار روز

*محمداشراقی

ایسنا- بازیکنان تیم فوتبال استقلال به خاطر پیروزی مقابل سپاهان در رقابت‌های جام حذفی پاداش گرفتند.
ارک – فوتبال باشگاهی مثل یک غول بی شاخ و دم بدون  داشتن فایده قابل اعتنا  بخش مهمی از بیت المال را می بلعد. کاش فوتبال مردمی غیردولتی روزی جای فوتبال تفریحی دولتی  پر هزینه را بتواند
بگیرد.فوتبال ریشه دار از درون فوتبال مردمی خصوصی متولد خواهد شد.

 

ایسنا – تعیین قیمت منطقه‌ای از سوی برخی افراد به عنوان راهکاری برای سر و سامان دادن به بازار مسکن ارائه می‌شود و این در حالی است که برخی دیگر معتقدند نرخ‌گذاری اگر جواب میداد دلار نباید از ۴۲۰۰ تومان فراتر می رفت.

ارک – تا مسکن از حالت کالای سرمایه ای خارج نشده بحران قیمت مسکن تمام نمی شود. ضمنا بنظر می رسد در سرمایه گزاری های مسکن اگر دولت هم سهیم باشد می تواند در سیاست‌گذاری‌های مربوطه دخالت نیرومند داشته باشد.

ایسنا- رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از نوسازی ۵۰۰۰ دستگاه کامیون از محل تولیدات داخلی خبر داد و گفت:برای افزایش قدرت خرید کامیون‌داران حدود ۸۰ درصد قیمت وسیله نقلیه را تسهیلات ۱۸ درصد هفت ساله می‌دهیم که نیمی از سود آن را کامیون‌داران می‌دهند.

ارک –  مساعدت دولت در مورد اصلاح و نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای مفید است.  منتها باید دقت شود اعتبارات، بیجا در خدمت سرمایه داران قرار نگیرد.

ایرنا- گرچه رژیم صهیونیستی طی جنگ ۳۳ روزه خود علیه ملت و مقاومت لبنان در سال ۱۳۸۵ خسارات زیادی به این کشور وارد کرد، اما سران صهیونیست درس های مهمی از آن آموختند که مهمترین آن شکست ناپذیر بودن مقاومت در عرصه های نظامی و نقاط ضعف فراوان خود در برابر حزب الله است.
ارک – گویا اسرائیل سیاست و جنگ را همزمان پیش می برد .

ایرنا – اعتراض ها در بلاروس به نتایج انتخابات ریاست جمهوری اخیر همچنان ادامه دارد و تازه ترین اخبار، حاکی از توزیع مخفیانه »دلار« بین مردم برای کشاندن آنها به جمع اعتراض های خیابانی در مخالفت با پیروزی السکاندر لوکاشنکو است.

ارک – اگر آزادی و دموکراسی وجود داشت, نبرد دوز و کلک در خیابان لازم نمیشد. معلوم است که خفقان دیکتاتوری کمونیستی رشد فکری و آزادی‌خواهی مطلوب  مردم را متوقف کرده است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا