رئیس جمهور در جلسه هیات دولت:

شکست مفتضحانه آمریکا در شورای امنیت برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، تاریخی و بی نظیر بود

به گزارش ارک خبر، حجت الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفت: مساله حفاظت از سلامت و جان مردم در کنار تحریم شدیدی که امروز با آن مواجه هستیم، اهمیت بسزایی دارد، شرایط ما با کشورهای دیگر متفاوت است و خواهش می‌کنم در زمینه بازگشایی‌ها، مقابله با کرونا شرایط کشور ما را با شرایط کشورهای دیگر در همه زمینه‌ها مقایسه نکنند

شهریور، ماه اراده ملی ما و شکست دشمنان ایران است

روحانی در ادامه سخنان تاکید کرد: قدرت ملی مردم ایران در مقاطع مختلف و شرایط سخت تاریخی همواره توانمندی خود را به رخ قدرتهای بزرگ جهانی کشیده است. شهریور یک ماه درس آموز برای همه است یکبار در سال ۵۷ در شهریور رژیم گذشته قدرت مردم را نادیده رفت و فکر کرد در میدان ژاله و خیابان نیروی هوایی تیراندازی کند و عده ای را به شهادت برساند و یا مجروح کند جلوی راه مردم را سد می کند و مردم ترسان و هراسان به خانه برمی‌گردند و انقلاب و نهضت تعطیل می‌شود که خطای بزرگی بود که آن رژیم انجام داد و مردم ما هم در مقام عمل قدرت و توانمندی و ایستادگی خود را نشان دادند.

رییس جمهوری افزود: بار دیگر ارتش بعثی در این منطقه نسبت به قدرت ملت و نیروهای مسلح ایران اشتباه محاسباتی داشت و در ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ به کشور حمله کرد و مردم ما با رشادت و ایستادگی و توانمندی خود به دنیا نشان دادند که عزت مردم استقلال کشور و اراده ملی ما لگدکوب نخواهد شد و در جنگ ۸ ساله پیروز شدند

روحانی گفت: یکبار دیگر در همین شهریور اراده ملی و مردم را امتحان کردند تروریست‌ها به کمک ابرقدرت‌ها در ۸ شهریور ۱۳۶۰ خواستند با شهادت رییس جمهوری منتخب و نخست وزیر بر ملت فائق شوند که نتوانستند.

رییس جمهوری تصریح کرد: شهریور، ماه اراده ملی ما و شکست دشمنان ایران و ماه درس‌آموز برای همه است که ملت ایران برای اهداف ملی و استقلال و عزت، برای نظام منتخب و حفظ سرزمین خود از همه توان و امکان خود استفاده خواهد کرد.

روحانی گفت: برخی امروز هم یکبار دیگر اراده مردم ایران را به آزمون گرفته اند، خطای محاسباتی آمریکا از سال ۱۳۹۷ تا امروز بر این مبنا بود که فکر می کرد با فشار اقتصادی بر مردم و تحمیل تحریم ظالمانه ملت بزرگ ایران به زانو در می‌آورد و ان سال و سال بعد گذشت  اکنون در میانه سال سوم هستیم و مردم ایران برابر همه فشارها  ایستادگی کرده اند، البته برای ما زحمت ایجاد کرده اند اما آمریکایی‌ها به هدف خود نخواهد رسید و  آبرو و حیثیت خود را در شورای امنیت سازمان ملل، در سطح جهان و حتی در پیش ملت خود به طور کامل بردند.

راهی که آمریکایی‌ها می‌روند بن‌بست است

روحانی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها به هدف خود نخواهند رسید، خاطرنشان کرد: البته “زحمت ما می‌دارند”. به ملت ما رنج و زحمت وارد می کنند، آبرو و حیثیت خود را در شورای امنیت سازمان ملل، در افکار عمومی، در سطح جهان و حتی در پیش ملت خود به طور کامل برده‌اند.

رییس جمهوری با بیان اینکه برای مردم ما هم رنج، زحمت و مشکلات درست کردند، ادامه داد: آنان به اهداف خود نخواهند رسید و نرسیده اند و حتما پشیمان هستند و حتما باید برگردند و حتما برخواهند گشت. این راه بن بستی برای آمریکا است. آمریکا راهی ندارد که پایان این کوچه برگردد، درغیر این‌صورت با سد و دیوار بزرگی روبه‌رو خواهند شد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا