پاکسازی مدارس قائمشهر از اغذیه فست فودی

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار ایرنا ، دکتر محمد گران روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: بیماری های غیرواگیر همچون فشار خون و دیابت یکی از اصلی ترین عوامل فوت مردم به شمار می رود و شیوه درست تغذیه به خصوص در سنین کودکی می تواند در کنترل آن تاثیر بگذارد.
وی ادامه داد : مرکز بهداشت به همین منظور با هماهنگی و همکاری واحد بهداشت آموزش و پرورش نظارت بر بوفه ها و پاکسازی آنها از غذاهای فست فودی را آغاز کرده است.
رئیس مرکز بهداشت قائمشهر از فعال شدن چهار بازرس و سرکشی آنها از بوفه های مدارس شهرستان خبر داد و گفت : بناست تا در بوفه های مدارس غذاهای سالم از جمله شیر عرضه و از عرضه غذاهای فست فودی مانند ساندویچ و نوشابه جلوگیری شود.
وی همچنین با بیان اینکه تنها 25 درصد از مشکلات جامعه توسط پرسنل وزارت بهداشت قابل حل و بررسی خواهد بود ، ادامه داد : 75 درصد از بیماری های غیر واگیر دار با تعامل میان ادارات ، مردم و سازمان های مردم نهاد قابل کاهش است.
گران گفت : امروزه بیماری هایی که جامعه ما را تهدید می کند بیماری غیر واگیر از جمله دیابت ، سرطان ، فشار خون ، سکته قلبی و سکته مغزی است که به شدت شیوع پیدا کرده است و مهم ترین عامل هم در این زمینه نوع تغذیه افراد جامعه است.
رئیس شبکه بهداشت قائمشهر با بیان اینکه این بیماری ها قابلیت پیشگیری با واکسن را ندارد ، افزود : این بیماری ها چند علتی است که عواملی همچون ارث ، شرایط زندگی ، مشکلات روحی و روانی هم در آنها اثرگذار است.
وی کاهش مصرف قند ، نمک و چربی را یکی از راههای تاثیر گذار برای پیشگیری سرطان و دیابت دانست و گفت : باید نمک را از برنامه غذذایی خود حذف کنیم چرا که مصرف نمک ما 4 تا 5 برابر بیشتر از استاندار مصرف جهانی است .
وی با بیان اینکه فرهنگ غلط استفاده از نمک و شکر در جامعه نهادینه شده است ، ادامه داد : همچنین باید خانواده ها مصرف روزانه پنج وعده سبزی و سه وعده میوه را در سفره غذایی خود افزایش دهند .
دکتر گران یکی از اهداف وزارت بهداشت را کاهش 25 درصدی مرگ و میر در اثر بیماری های غیر واگیر تا سال 2025 است دانست و ادامه داد : برای رسیدن به این هدف باید بیماری غیر واگیر را کاهش دهیم .
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا