کاهش 50 درصدی برداشت چوب از طرح جنگلداری

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از دریافتی سه شنبه ایرنا، اسحاق عطایی در گردهمایی جانشینان یگان حفاظت ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه یک کشور در گرگان اظهار داشت: این در حالیست که در گذشته میزان بهره برداری چوب از طرح های جنگلداری بیش از یک میلیون مترمکعب بود.
وی با اشاره به مطرح شدن طرح تنفس جنگل ها، افزود: در زمان حاضر 110 قرارداد طرح های جنگلداری با مجریان در شمال کشور در مساحتی نزدیک به یک میلیون هکتار وجود دارد.
عطایی همچنین با بیان اینکه 5 قرارداد با مجریان طرح ها تمام شده است، گفت: 10 قرارداد دیگر تا پایان سال 95 به اتمام می رسد.
به گفته وی طرح حفاظتی و حمایتی از طریق آگهی در اختیار مجریان قرار می گیرد تا طرح تنفس انجام شود.
قائم مقام معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: در سال‌های گذشته طرح بهره‌برداری از جنگل‌ها فقط به برداشت چوب بود و به ظرفیت‌های دیگر آن توجه نمی شد.
وی تاکید کرد: ظرفیت های خوبی در جنگل ها مثل توریسم و اکوتوریسم داریم که از مباحث مهم است تا از ظرفیت گردشگری جنگل ها استفاده کنیم.
عطایی با اشاره به طرح مدیریت چند منظوره جنگل‌های هیرکانی تصریح کرد: این طرح در چهار پایلوت جنگل های شمال با هدف مشارکت مردم و جنگل کاری اجتماعی و براساس ظرفیت مردم و جنگل‌ها در حال اجراست که موفق بوده است.
وی همچنین از جایگزین شدن طرح حفاظت و حمایت از جنگل‌ها به جای طرح بهره‌برداری از جنگل‌های کشور در آینده نزدیک خبر داد.
گردهمایی دو روزه جانشینان یگان حفاظت ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه یک کشور در گرگان از چهارم بهمن ماه آغاز شده است.
6204/6203
دریافت کننده: علی اصغر تیموریان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا