همایش ملی روش های نوین احصاء درآمد شهرداری ها کشور در ساری برگزار شد

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار ایرنا ، رئیس شورای اسلامی مازندران در مراسم آغازین این همایش هدف از برگزاری این رویداد ملی را بررسی درآمدهای شهرداری و ایجاد راهکار مناسب برای رسیدن به درآمد پایدار در شهرداری ها اعلام کرد.
سید کمال آقامیری مهم ترین دلیل نبود درآمد پایدار شهرداری ها را قدیمی بودن قوانین ، حذف درآمدهای شهرداری در قانون تجمیع ، آشنا نبودن مردم با کارکرد شهرداری ها و نبود استقلال مدیریت شهری اعلام کرده است.
وی بهره وری پائین در شهرداری ها را از دیگر دلایل نبود درآمد پایدار در شهرداری ها کشور دانست و راهکار کاهش دغدغه برای درآمد شهرداری ها را استقلال مدیریت شهری برشمرد.
آقامیری گفت : در شرایط فعلی برخی از شهرداری ها به دلیل نداشتن درآمد پایدار با مشکلات زیادی برای تامین اعتبار و درآمد مواجهند و نمی توانند طرح های عمرانی خود را عملیاتی کنند.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری ساری افزود : شهرداری ها برای درآمد زایی نیاز به کمک دولت دارند و همراهی دولت با شهرداری ها و مدیریت شهری می تواند توسعه شهری را به دنبال داشته باشد.
وی ادامه داد : مجلس شورای اسلامی هم می تواند با اصلاح قوانین شورای اسلامی و شهرداری ها بستر را برای درآمد زایی و ایجاد درآمد پایدار برای این نهاد مردمی فراهم کنند.
در این همایش کارشناسان و مدیران 300 شهرداری کشور حضور دارند.
قرار بود شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این همایش ملی سخنرانی کنند که به دلیل حادثه پلاسکو در همایش حضور نیافتند.
همایش ملی روش های نوین احصاء درآمد پایدار شهرداری های کشور به مدت دو روز در فرح آباد ساری ادامه خواهد داشت.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا