4500 غله کار خراسان شمالی تسهیلات سرمایه در گردش دریافت کردند

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

سیدمحمود سیدالحسینی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال بانک کشاورزی برای کمک به تامین نقدینگی غله کاران، به کشت های پاییزه سرمایه در گردش تزریق کرده است.
وی افزود: کلزاکاران به ازای کشت هر هکتار از این محصول 24 میلیون ریال و گندم کاران در کشت های آبی 18 میلیون ریال و در کشت های دیم نیز 9 میلیون ریال اعتبار تسهیلاتی دریافت کردند.
معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک کشاورزی خراسان شمالی در باره اعطای تسهیلات رونق به تولیدکنندگان گفت: 70 فقره پرونده که در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده بودند، به بانک کشاورزی معرفی شدند که از این تعداد 40 نفر از متقاضیان، موفق به دریافت این اعتبارات تسهیلاتی شدند که در مجموع 205 میلیارد ریال به این متقاضیان اعطا شد.
معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک کشاورزی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: پرونده 30 نفر از این متقاضیان نیز در دست بررسی است.
سیدالحسینی در بخش دیگر از سخنان خود به اعطای تسهیلات برای ارتقای مکانیزاسیون کشاورزی اشاره کرد و افزود: امسال برای کمک به خرید 261 دستگاه تراکتور، 17 دستگاه کمباین و 364 دستگاه سایر دستگاه ها و دنباله بند ها اعتبار تسهیلاتی به متقاضیان اعطا و در مجموع 188 میلیارد ریال در این زمینه تزریق شده است.
به گفته وی دولت برای اعطای تسهیلات بخش مکانیزاسیون یارانه اختصاص داده است و پرداخت 3 درصد از سود این اعتبارات تسهیلاتی را تامین می کند این تسهیلات با نرخ 15 درصد اعطا می شود.
وی افزود: برای نخستین بار، یک دستگاه کمباین برداشت چغندرقند اتومات تولید کشور آلمان با کمک اعتبارات تسهلاتی بانک کشاورزی و یارانه سازمان جهاد کشاورزی به ناوگان کشاورزی استان وارد شده است.
معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: برای خرید این کمباین 11 میلیارد ریال تسهیلات اعطا شده و دولت نیز پرداخت یارانه به میزان چهار میلیارد ریال را تقبل کرده است.
استان خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه باغی و کشاورزی دارد.
6042 انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا