بررسی عملکرد گاز استان اصفهان برای حضور در نخستین جایزه سرآمدی و بهبود مستمر وزارت نفت
پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:
بررسی عملکرد گاز استان اصفهان برای حضور در نخستین جایزه سرآمدی و بهبود مستمر وزارت نفت
عمکرد شرکت گاز استان برای حضور در نخستین جایزه سرآمدی و بهبود مستمر وزارت نفت، در دست ارزیابی و بررسی است.
به گزارش روابط عمومی با حضور 7 ارزیاب خبره، عملکرد شرکت گاز استان اصفهان بر اساس مدل سرآمدیEFQM و منطق رادار از شنبه مورخ 6 آبانماه تا پایان روز سه شنبه 9 آبان ماه مورد ارزیابی و سنجش قرا ر گرفته است.
در این فرآیند ارزیابی، عملکرد شرکت گاز استان اصفهان بر اساس 10معیار رهبري، استراتژي،افراد، شراکت ها – منابع، فرآیندها- محصولات و خدمات، نتایج مشتري،نتایج منابع انسانی،نتایج جامعه،نتایج حاصل از کسب و کار و یکپارچه سازي مفاهیم اساسی بر اساس مدل سرآمدیEFQM مورد ارزیابی قرار گرفته تا بر اساس نتایج حاصل از آن مشخص گردد که آیا این شرکت می تواند جزء پنج شرکت برتر تابعه شرکت ملی گاز ایران برای حضور درنخستین جایزه سرآمدی و بهبود مستمر وزارت نفت باشد؟
لازم به ذکر است، برای حضور در اولین دوره جایزه سرآمدی و بهبود مستمر وزارت نفت،11 شرکت تابعه شرکت ملی گاز به عنوان گروه نخست انتخاب شده و عملکرد هریک مورد ارزیابی قرار گرفته تا از میان این شرکت ها 5 شرکت انتخاب و به این جایزه راه پیدا نمایند.
شایان ذکر است، شرکت گاز استان اصفهان، از سال 88 در ارزیابی جایزه ملی کیفیت حضور یافت و توانست در سال ۹۲ تقدیرنامه دو ستاره اشتهار به کیفیت، درسال 93 تقدیرنامه چهارستاره اشتهار به کیفیت و در سال 95 نیز تندیس برنزین این جایزه را به عنوان اولین شرکت دولتی کسب نماید.
لازم به توضیح است، در سال گذشته، سیزدهمین دوره ارزیابی جایزه ملی کیفیت، با حضور 16 شرکت از مجموعه وزارت نفت برگزار شد که پس از انجام فرآیند ارزیابی،تنها 5 شرکت موفق به اخذ گواهینامه و تندیس گردیدند که در این میان شرکت گاز استان اصفهان به عنوان تنها شرکت دولتی برای نخستین بار در سطح وزارت نفت و همچنین در سطح کشور موفق به کسب تندیس برنزین این جایزه شد و امسال نیز درصدد ضمن حفظ این جایگاه بتواند به رتبه های بالاتری نائل گردد.
گفتنی است، مدل سرآمد EFQM، دیدي جامع و کلی نگر به سازمان دارد و بسته به ماهیت و نیاز سازمان ها، می تواند با هر تعداد از روش ها و ابزارهاي مدیریتی مورد استفاده قرار بگیرد تا یک چارچوب فراگیر به منظور دستیابی به سرآمدي پایدار حاصل شود.
در سازمان هاي سرآمد نه تنها تمام انتظارات ذي نفعان برآورده می شود، بلکه مدل سرآمدي EFQM در این سازمان ها این امکان را فراهم می کند که کارکنان به خوبی رابطه بین کاري که سازمان انجام می دهد و نتایج به دست آمده را درك و تحلیل نمایند.
مدل سرآمدي EFQMچهارچوبی عملی است که سازمان ها را قادر می سازد به اینکه بدانند کجاي مسیر تعالی قرار دارند؛ به آنها کمک می کند تا نقاط قوت کلیدي و شکاف هاي بالقوه در رابطه با چشم انداز و ماموریت تدوین شده سازمان را کشف کنند.
فراهم نمودن فرهنگ لغتی مشترك و راهی براي تفکر پیرامون سازمان؛ ایجاد ارتباطی کارا و موثر بین ایده ها، یکپارچه نمودن ابتکارات موجود و برنامه ریزي شده و حذف دوباره کاري و شکاف هاي موجود در سازمان از دیگر مزیت هایی است که مدل سرآمدي EFQMایجاد می کند.