نگاه مدیران به اصفهان جهانی باشد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

 

شهردار اصفهان :

نگاه مدیران به اصفهان جهانی باشد

شهردار اصفهان با بیان این که برای آبیاری فضای سبز و باغات شهر اصفهان از آب شرب استفاده نمی‌شود، گفت: در حال حاضر برای آبیاری این فضاها از پساب استفاده می‌شود.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان،  قدرت الله نوروزی در نود و ششمین نشست شهرداران کلان‌شهرهای ایران به میزبانی تهران در رابطه با آخرین وضعیت زاینده‌رود گفت: شهر اصفهان دارای ۸۵۰۰ واحد صنعتی است؛ زمانی که این میزان واحد صنعتی وجود نداشته ۱۲ هزار هکتارفضای سبز از انواع مختلف در اصفهان موجود بوده که این میزان فضای سبز، زیستی همراه با سلامت را برای مردم تامین می کرده است. این در حالیست که امروز ۵ هزار هکتار فضای سبز در مقابل ۸ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی وجود دارد.

وی با بیان این که برای جمعیت بالغ بر دو میلیون و ۱۵۰ هزار نفر در شهر اصفهان  تنها ۵ هزار هکتار فضای سبز وجود دارد، تصریح کرد: ۲ هزار هکتاراین فضای سبز مربوط به شهرداری است و بخش عمده ای از این فضای سبز به صورت تحت فشار آبیاری شده و قطره‌ای از آب شرب برای آبیاری این فضاها استفاده نمی‌شود.

وی با بیان این که از پساب‌ برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود، گفت: این پساب‌ در چندین تصفیه‌خانه تهیه می‌شوند و سپس مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شهردار اصفهان با تاکید بر این که برخلاف تصور برخی افراد سرانه فضای سبز در اصفهان مازاد نیست و آب شرب برای آبیاری فضای سبزاستفاده نمی‌شود،اظهارداشت: یکی از هویت‌های اصفهان درختان آن است؛بنابراین وظیفه همه ما حفظ و نگهداری میراث و هویت این  شهر پر آوازه جهانی  است و نگاه مدیران کلان شهرها به این شهر باید جهانی و بر همین مبنا باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا