کاهش بیش از ۹۵ درصدی تردد مسافر از مرزهای جلفا و نوردوز

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت و محدودیت تردد مسافر در مرزهای جلفا و نوردوز، میزان تردد مسافر 35هزار و 300 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 95 درصد کاهش داشته است.

به گزارش ارک به نقل ازایسنا،اورجعلی علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این‌که پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز در شش ماهه اول سال‌جاری شاهد تردد بیش از ۷۳هزار دستگاه وسائط نقلیه سنگین باری بودند، گفت: در این مدت بیش از ۴۵هزار و ۴۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی از مرز نوردوز و ۲۷ هزار و ۷۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی از مرزجلفا تردد کرده است.

وی افزود: در این مدت تردد کامیون‌های ایرانی ۲۴ درصد در مرز نوردوز و ۸۸ درصد در مرز جلفا نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی ادامه داد: درهمین مدت میزان واردات و صادرات از مرز نوردوز ۴۸۵ هزار و ۳۰۰تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۳۱هزار و ۲۰۰ تن بوده است.

علیزاده گفت: درهمین مدت، میزان واردات وصادرات کالا از مرز جلفا ۱۷۴هزار و ۴۰۰ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۱۶۸ هزار و ۵۰۰ تن بوده است؛ میزان صادرات در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل از مرز نوردوز ۱۶درصد و میزان صادرات از مرز جلفا ۱۹۸درصد افزایش داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا