ضرورت ورود شهرداری تبریز برای تامین آب سد شهید مدنی

تبریز- سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ورود شهرداری تبریز برای تامین آب سد شهید مدنی تاکید کرد.

به گزارش ارک خبربه نقل از مهر،محمد حسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه شورای شهر تبریز گفت: در مورد طرح درآمد پایدار شهرداری‌ها طرحی داده شد و بسیار روی آن کار انجام گرفت و تصویب نیز شد ولی شورای نگهبان ایراد اساسی گرفت که کلی است.

وی افزود: آخرین نظر شورا اعلام شده این طرح علی رغم اصلاحات مغایر اصول قانون اساسی است. بر اساس قانون عوارض مطرح شده در اختیار شورا نیست. حالا مجلس اگر اقدام کند و این گونه اصلاح کند بخش عظیمی از لایحه حذف می‌شود و بر همین اساس بوده که طرح طولانی شده است.

فرهنگی ادامه داد: بر اساس قانون از طریق شورای عالی استان‌ها می‌توانید طرحی در این خصوص به مجلس و دولت بدهید.

وی با اشاره به گسترش ویروس کرونا در جامعه نیز گفت: شورا در خصوص کرونا باید فعال‌تر شود. برای محلات تجمع پروتکل‌هایی تدوین شود.

این نماینده مجلس افزود: در خصوص بیمارستان تأمین اجتماعی خواهش کردم شرطی که در تصویب لایحه نوشته شده حذف شود و بر همین اساس است که تأمین اجتماعی اقدام نمی‌کند. تأمین اجتماعی اعلام می‌کند که احتمالاً اگر معوض داده نشود جلوی کار را می‌گیرند بر همین اساس درخواست می‌کنم اقدامات لازم انجام شود چرا که این بیمارستان امکان بزرگی برای شهر تبریز به شمار می‌رود.

وی گفت: برای تأمین آب سد شهید مدنی شهرداری باید ورود کند و این موضوع باعث ایجاد نشاط در شهر تبریز می‌شود. این پروژه درخواست می‌کنم در بین پروژه‌های اولویت دار سال آینده باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا