کاشت ۳۰۰هزار اصله نهال در تبریز/ توجه جدی مدیریت شهری به فضای سبز

تبریز- شهردار تبریز از کاشت ۳۰۰ هزار اصله نهال در شهر تبریز خبر داد و گفت: برنامه یک ساله ما در این خصوص کاشت یک میلیون اصله نهال است.

به گزارش ارک خبر به نقل از مهر، ایرج شهین باهر صبح امروز در صحن علنی شورای تبریز که با حضور نمایندگان مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی برگزار شد افزود: راه‌اندازی مرکز پژوهش‌های شورای شهر در راستای سنجش نیازها و تدوین برنامه پنج‌ساله و ۱۲ ساله که بودجه شهر به صورت دقیق در این برنامه آمده است.

وی افزود: پرداخت بدهی انباشته شهرداری برای اشخاص، ابنیه، دارایی و … که حساب‌هایمان را مسدود می‌کرد و فضای بی اعتمادی مردم نسبت به شهرداری که در دوره قبلی وجود داشت، تلطیف شده است.

شهین باهر گفت: ساماندهی انباشت نیروی انسانی، پرداخت بدهی‌های شهرداری، حذف برنامه‌های غیرضروری و غیر مرتبط با شهرداری، پیگیری و وصول پرونده‌های راکد، بستن منافذ فساد در بخش‌های مختلف شهرداری، حذف ترک تشریفات طی سه سال اخیر و هوشمندسازی پرونده‌های شهرداری صورت گرفته و محاسبه دستی کارشناسان نیز حذف شده است.

ثبات مدیریت در مجموعه شهرداری تبریز

وی ادامه داد: ثبات مدیریت را در مجموعه شهرداری تبریز تحکیم کردیم که باعث بهبود عملکرد مدیران شده است. برای حل و فصل پرونده‌های شهرداری اقدام کرده‌ایم که ۴ هزار میلیارد از این محل بازگشت داده شده است. ۳ هزار میلیارد از املاک شهرداری بازگشته است.

شهردار تبریز گفت: سامانه املاک شهردار ی را راه‌اندازی کرده و نسبت به اخذ اسناد این املاک اقدام کردیم. در این دوره از مدیریت شهری جلوگیری از تغییر کاربری‌های فضای سبز همواره مد نظر قرار گرفته است. برای اولین بار، ۳ مورد کاربری مسکونی را تبدیل به فضای سبز کردیم.

شهین باهر سپس گفت: پارک باغشمال و بازطراحی عمارت کلاه فرنگی باغشمال را در دست انجام داریم که اردیبهشت سال آینده به بهره برداری می‌رسد. مطالعات پارک بزرگ نیز در حال اتمام است. ۱۰ هکتار پارک در داخل شهر ایجاد می‌شود که پارک‌های چند منظوره و فرهنگی است.

مترو مهمترین پروژه عمرانی تبریز است

شهردار تبریز افزود: چاپ کتاب فرهنگ شهروندی برای اولین بار در ایران و تدریس آن در مدارس که در تمامی حوزه‌ها ورود کرده و آموزش لازم را ارائه می‌دهد از مهمترین اقدامات فرهنگی شهردار ی تبریز به شمار می‌رود.

وی گفت: مترو مهمترین پروژه عمرانی تبریز است که شهرداری تبریز طی سه سال گذشته ۲ هزار میلیارد تومان به این پروژه تزریق کرده است. دولت نیز ۱۴۰ میلیارد برای مترو پرداخت کرده است.

شهین باهر با بیان اینکه ۳ ایستگاه بین راهی در فاز سوم خط یک مترو را تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسانیم، گفت: تلاش می‌کنیم این پروژه سرعت گیرد.

وی گفت: ساماندهی مهرانه روز، افتتاح کانال‌های دفع آب‌های سطحی و مسیرگشایی های متعدد از اقدامات شاخص این دوره است. اتوبان ولایت پروژه شاخص شهرداری است که بخشی از آن افتتاح شده است و ۱۰ تقاطع غیرهمسطح نیز در دست اجرا داریم.

شهردار تبریز افزود: پروژه‌های نیابتی مقبره‌الشعرا، دوکمال، خانه ستارخان و خانه ارفع الملک و ربع رشیدی را در دستور کار قرار داریم. امسال ۲۰۰ هزار تن آسفالت ریزی داشتیم که تا پایان سال به ۳۵۰ هزار تن می‌رسد. مرکز دفن بهداشتی پسماند را در دست اجرا داریم که برای اولین بار در ایران صورت می‌گیرد.

وی گفت: احیای بازار تاریخی تبریز را در دستور کار قرار دادیم با نصب شیرهای آتش‌نشانی دسترسی به آب برای اطفا حریق را تسهیل کردیم.

شهردار تبریز گفت: ساماندهی مناطق حاشیه‌نشینی را علی رغم محدودیت‌های شهردار ی را دستور قرار دادیم. هرچند که در حیطه وظایف ما نیست ولی طرح جابجایی حاشیه‌نشینان را اجرا کردیم.

مشکل شهرداری در تأمین اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز

شهرام دبیری، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه خطاب به دو تن از نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: از نمایندگان مجلس درخواست داریم در خصوص نحوه تصویب لایحه درآمدهای پایدار شهرداری، لایحه مدیریت واحد شهرداری و بررسی اصلاح قانون انتخابات مجلس و شورا توضیح دهند.

وی افزود: موضوع تهاتر بدهی‌های شهرداری با دولت در برخی شهرها وضعیت خوبی دارد. ما تا حدودی پیش رفتیم، برخی ادارات دولتی در این خصوص همکاری خوبی ندارند.

دبیری ادامه داد: در تأمین اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی به مشکل برخوردیم. نه مجوز واردات می‌دهند و نه اتوبوسی به شهرداری واگذار می‌شود.

وی افزود: بافت فرسوده بخش مهمی از شهر را به خود اختصاص داده، اگر اقدامی برای اصلاح آن انجام نشود در خصوص بروز حادثه با بحران مواجه خواهیم شد.

پروژه قطار تبریز – میانه باعث ایجاد محدودیت شده است

عبدالله تقی پور، عضو شورای شهر تبریز نیز در این جلسه گفت: پروژه قطار تبریز – میانه باعث ایجاد محدودیت شده و طرحی که در حال اجرا است برای شهر خوب نیست.

وی گفت: در خصوص پروژه اتوبان ولایت اگر مبلغی اختصاص یابد، مطالبه شهرداری است.

تقی پور افزود: آمار متوفیان تبریز در بیماری کرونا زیاد بوده شرایط تبریز بحرانی‌تر از سایر شهرها است.

زمین شهرک جوانان تأمین شده است

فریدون بابایی اقدم، عضو شورای شهر تبریز خطاب به نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی:

در بحث حاشیه‌نشینی، زمین شهرک جوانان تأمین شده است و خواهشمندم ترتیبی اتخاذ دهید که این موضوع حل شود.

کد آبادی چند منطقه حذف نشده است که خواهشمندم با پیگیری کد آبادی این مناطق حذف شود.

گفتنی است علیرضا منادی، محمد حسین فرهنگی، مسعود پزشکیان، روح الله متفکر آزاد و حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی سه تن از نمایندگان تبریز در مجلس امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز حضور پیدا کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا