۶۱ درصد بیمه شدگان حق بیمه را اینترنتی پرداخت می کنند

خبرگزاری ارک – مشاور مدیرعامل و مدیر کل امور استان های سازمان تأمین اجتماعی گفت: در حال حاضریک میلیون و۷۰۰ هزار بیمه شده برای دریافت غیر حضوری برگ پرداخت حق بیمه خود، کد کاربری و رمز عبور دریافت کرده اند.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، “رضا امینی” با اعلام این مطلب گفت: از سال گذشته تا کنون ۸میلیون و ۴۰۰هزار برگ پرداخت بیمه شدگان تأمین اجتماعی به صورت الکترونیکی صادر شده است.
وی به ارائه آمار خدمات الکترونیک ویژه بیمه شدگان غیراجباری در تیرماه گذشته پرداخت و افزود: قریب به یک میلیون و ۳۷۰هزار برگ پرداخت حق بیمه این دسته از بیمه شدگان در همین مدت غیرحضوری صادر شده که در حال حاضر بیش از ۹۶۰هزار برگ آن وصول شده است.
امینی مهلت پرداخت ۷۴درصد از برگه های غیرحضوری صادره را یک ماهه و مابقی را ۲تا۱۲ ماه اعلام کرد.
مشاور مدیرعامل و مدیر کل امور استان های سازمان تأمین اجتماعی گفت: بیشترین میانگین برگه های صادره و پرداخت شده در سه ماه منتهی به تیرماه گذشته ۶۹در صد و مربوط به استان  چهارمحال و بختیاری است.
وی استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام را به ترتیب از دیگر استان های دارای بالاترین صدور برگ پرداخت غیرحضوری بیمه شدگان تأمین اجتماعی اعلام  و تصریح کرد: از استان های برتر در این زمینه تقدیر به عمل خواهد آمد.
امینی اظهار امیدواری کرد در ماههای آینده قالیبافان و شاغلان صنایع دستی شناسه دار نیز از برگ پرداخت حق بیمه  خود را اینترنتی دریافت و پرداخت کنند.

منبع : اکونیوز

دکمه بازگشت به بالا